احمد مختاری روز چهارشنبه درگفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دو مرکز از این تعداد در دو روستای صدر آباد رستاق و کافی آباد خضرآباد ارائه خدمت می کنند که مرکز خدمات جامع سلامت روستای صدرآباد رستاق به صورت شبانه روزی فعالیت دارد.
وی گفت: همچنین دو مرکز در مناطق شهری این شهرستان فعالیت دارند که ارائه خدمت در مرکز جامع سلامت شهر اشکذر به صورت شبانه روزی و در مرکز رضوانشهر به صورت روزانه است.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اشکذر خاطر نشان کرد: در مراکز 4 گانه شهرستان اشکذر 10 نفر پزشک عمومی فعالیت دارند که از این مجموع 6 نفر پزشک خانواده و 4 نفر پرشکان طرحی هستند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در این شهرستان هیچ گونه بیمارستانی دایر نیست که بیماران برای بستری یا برخی امور دیگر به بیمارستانهای شهرستان های مجاور منتقل می شوند ولی با همت خیرین شهرستان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت زینب (س) در حال ساخت است.
مختاری یادآور شد: با توجه به نبود داروخانه بخش خصوصی در مناطق روستایی و شهری این شهرستان مشکلاتی برای ارائه دارو وجود داشت که با پیگیری مسوولان شهرستان و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در حال حاضر با داروخانه شبانه روزی در بخش رستاق و شهر اشکذر موافقت و اقدام های نهایی در این زمینه در حال انجام است.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات بهداشتی این شهرستان کم بودن تفاهم و همکاری بین بخشی سازمانها و ارگانهای مختلف شهرستان است.
شهرستان اشکذر دارای جمعیتی حدود 30 هزار نفر است که حدود 19 هزار و 500 نفر آنها در مناطق شهری و 10 هزار نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
7546/6197 خبرنگار: سعیده السادات خاتمی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.