به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، نتایح این پیمایش که در جلسه اتاق فکر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه کار و تولید ارائه شده نشان می دهد که استان یزد از لحاظ وضعیت مشکلات محیط کاری دارای رتبه دهم از نظر وضعیت علائم و نشانه های استرس کارکنان، رتبه ششم و به لحاظ کیفیت زندگی کاری ‌رتبه بیست و پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.
با توجه به اینکه بهبود وضعیت این شاخص‌ها در این استان نیازمند اقدامات جامع به ویژه در راستای کاهش نشانه های استرس و بهبود کیفیت زندگی کارکنان است، در این جلسه اهم پیشنهادات اعضا اعلام شد.
رفع مسائل مربوط به امنیت پایین شغلی با قراردهای بلندمدت و حل موانع مربوط به بیمه بیکاری کارگران و ایجاد مراکز و کلینیک های مشاوره‌ای در کارگاه‌ها از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه است.
از دیگر پیشنهادات عنوان شده برای بهبود وضعیت جامعه کارگری استان، گسترش امکانات رفاهی و تفریحی و ورزشی برای کارگران، استفاده از امکانات بین بخشی برای ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی و برگزاری کلاس های آموزش مهارت های زندگی و مقابله با استرس به کارگران و خانواده هایشان است.
*****
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در جلسه هم اندیشی با بهبان‌های استان گفت: همه کارگران استان پس از بررسی وضعیت جسمانی و روانی، کارت سلامت دریافت می‌کند.
عباس امراللهی در خصوص ادامه روند اجرای طرح کاج به عنوان کاربست ملی پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید از بهبان‌ها خواست تا نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مجموعه سبک زندگی سالم برای کارگران واحدهای صنعتی و ارزیابی وضعیت سلامت جسمی و روانی آنها اقدام کنند.
وی افزود: این موارد ارزیابی باید در سامانه بهبان به آدرس www.behbaan.irثبت تا در مرحله بعد براساس بررسی های صورت گرفته، برای هر کارگر، کارت سلامت صادر شود.
امراللهی تصریح کرد: این کارت به سه رنگ سبز،‌ زرد و قرمز قابل رویت است؛ کارت سبز نشان دهنده وضعیت سلامتی مطلوب و کارت زرد نشان دهنده مستعد بودن کارگر برای ورود به مرحله خطر است که برای جلوگیری از این مسئله، فرد باید به مراکز مشاوره‌ای ارجاع شود.
وی ادامه داد: کارت قرمز نیز نشان دهنده وضعیت عدم سلامت فرد بوده و باید به مراکز درمانی ارجاع شود.
این نشست با حضور 35 نفر از مسئولین خانه‌های بهداشت کارگری (بهبان ها) برگزار شد.
استان یزد با توجه به اینکه در رتبه های برتر توسعه صنعتی کشور قرار دارد، سهم قابل توجهی در جامعه کارگری داراست.
1968/ 6014/ خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.