به گزارش ایرنا، فرنگیس زارع کاریزی، معلم مدرسه استثنایی دکتر اسپرورین
از مدت ها پیش با بیماری سخت جسمی دست و پنجه نرم می کند لیکن در سال تحصیلی 96-95 حتی یک روز هم کلاس های درس خود را رها نکرد.
خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش البرزاظهار کرد: این معلم که دارای سابقه بیش از 24 سال خدمت در آموزش و پرورش البرز است، از سال 81 پس از عمل جراحی از ناحیه نخاع مشکل پیدا کرده است به گونه ای که دیگر قادر به راه رفتن نیست و از ویلچر استفاده می کند.
وی با اشاره به اینکه مهربانی ، دلسوزی ، مسئولیت پذیری و عشق به حرفه مقدس معلمی این بانوی فرهنگی ستودنی است، یادآور شد: این معلم شاخص البرزی هرروز قبل از همه معلمان دیگر در مدرسه حضور پیدا می کند.
ساکی تصریح کرد: در ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت به همین نکته بسنده می کنم که گوهر وجود آدمی منوط به تعلیم و تربیت است و به همین دلیل است که خداوند سبحان پیامبران و در رأس همه رسول اکرم (ص ) را برای تربیت و تعلیم بشر فرستاده که نبی مکرم اسلام (ص ) خود را معلم معرفی کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز معلمی را عشق دانست و افزود: معلمی هنر آموختن است زیرا این قشر زحمتکش به فرزندان ایران اسلامی را دانش و مهارت های زندگی را می آموزند.
ساکی اضافه کرد: این شغل یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین مشاغل در دنیا
محسوب می شود.
وی از صبوری، خوش اخلاقی و روابط خوب و نزدیکی با بچه ها و والدین را از جمله ویژگی های شاخص یک معلم در جامعه نام برد.
وی گفت: شغل معلمی یکی از سخت ترین کارها ست زیرا معلم با دانش آموزان مختلف که هر کدام فرهنگ، رفتار، استعداد و توان یادگیری متفاوتی دارند، سر و کار داشته و استرس های زیادی را باید تحمل کند.
وی ادامه داد: کار معلمی فقط یک شغل نیست زیرا با روح، فکر و ذهن انسان ها در ارتباط است.
وی تاکید کرد:یک ویژگی مهم و بنیادی در هر معلمی، به روز بودن و همگامی با تغییرات تکنولوژی، فرهنگی، اجتماعی و ... می باشد چون معلم باید با آخرین روش های آموزشی دنیا آشنا بوده و در حد توان آنها را بکار گیرد.
استان البرز حدود 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.