به گزارش ایرنا ، سیدعلی قاسمی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات موجود درادارات آموزش و پرورش غرب مازندران که با حضور وزیر آموزش و پرورش در تالارهمایش شهید باهنر نوشهر برگزار شد ، گفت : این میزان کمک های خیران سال گذشته در بخش ساخت ، بهسازی و نوسازی واحدهای آموزشی این استان هزینه شده است.
وی افزود : حمایت های خیران ودرپی آن تحقق وعده های حدود 75 درصدی این قشر نوعدوست جامعه در حقیقت باعث شده است که بخش عمده ای از دغدغه دانش آموزان و فرهنگیان در حوزه رفع فرسودگی و نوسازی مدارس این استان کاهش و رفع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه با بیان آنکه این استان در زمینه شاخص ها علمی جزو چهارمین استان برتر کشوراست ، با اظهار تاسف گفت : با اینکه دستکم 83 هزار بازنشسته فرهنگی و شاغل در این استان بسرمی برند اما با چالش های مانند کمبود امکانات و منابع اعتباری مواجه هستیم.
قاسمی ، کمبود خانه معلم برای ارائه خدمات مطلوب به منظور رفاه حال میهمانان فرهنگی در برخی از ایام سال بویژه نوروز را از مشکلات اساسی معرفی کرد.
وی افزود : هرچند از سال گذشته تاکنون اقداماتی برای ساخت خانه معلم در شهرستان هایی مانند کلاردشت غرب صورت گرفته است اما با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها انتظار این است که مسئولان برای افزایش تعداد خانه های معلم دراین استان گردشگرپذیر تدابیری بیندیشند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از افزایش حدود بیش از یک میلیارد تومانی برای کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی با هدف تامین رفاه حال مسافران نوروزی خبرداد و گفت : نکته مهم تر آنکه سعی شد برای رفاه حال میهمانان فرهنگی تعداد فضاهای آموزشی یعنی حدود 22 درصد به کلاس های درس نیز افزوده شود .
قاسمی ، تعداد کلاس های درس مجهز به امکانات و تجهیزات اولیه زندگی به منظور اسکان مسافران نوروزی دراین استان را حدود 415 مدرسه در قالب سه هزار و 157 کلاس درس اعلام کرد.
طبق آمار منابع رسمی ، از بیست و هشتم اسفند ماه سال 95 تا شب گذشته ، دستکم سه هزار و 290 خانوار فرهنگی ستاد اسکان فرهنگیان سطح استان مازندران پذیریش شده اند.
خبرنگار: مهراب زکی پور
7078
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.