به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمدشریف کوهستانی روز چهارشنبه در نشست انسجام رسانه‌ای استان گفت: در این ماه روزه می گیریم تا متقی شویم و حضرت علی (ع) شهید این ماه ، حدود 100 صفت متقین را در خطبه همام مطرح می کنند که همام با شنیدن این اوصاف از دنیا رفت.
وی با بیان اینکه یکی از صفات متقین اهل فضیلت بودن است، افزود: اهل فضیلت کسانی هستند که منطق و گفتارشان درست و بر مبنای عقلی و شرعی است و بر مبنای آیات قرآن ، قول و سخن آنها محکم و صحیح است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد اضافه کرد: رسانه‌ها در هدایت جامعه به سمت تعالی نقش زیادی دارند از این رو باید سعی کنند سخن و کلام خود را که به صورت نوشته و فیلم منتشر می‌کنند، بر مبنای دین، عقل ، شرع و اخلاق و تقوا بیان کنند.
کوهستانی ادامه داد: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی یک از افراد متقی و با فضیلت است و اگر سخنرانی‌های امام خمینی(ره) را از ابتدا تا آخر رصد کنید متوجه می‌شوید که تمام بیانات ایشان برگرفته از قانون اسلامی، باور عقلی و دستورات الهی بوده است و این نشانه راسخی برای متقین است.
وی تصریح کرد: این صفت شامل روحانیون نیز می شود و باید آنها نیز همچون خبرنگاران با حفظ زبان خود مراقب بیان و گفتارشان باشند چون ناطق بودن دلیل برتری انسان بر حیوان بوده و زبان یکی از اعضای پرمسئولیت و پرمخاطره بدن انسان محسوب می شود.
این مسئول با بیان اینکه بیشتر خطاهای انسان ناشی از زبان وی است اظهار کرد: قلمرو زبان بسیار گسترده و وسیع است به همین دلیل هم خداوند سخت ترین عذاب را برای زبان تعیین کرده بنابر این انسان مومن فقط باید در زمان نیاز باید لب به سخن گفتن باز کند و در باقی موارد سکوت پیشه کند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد درباره برخی خطاهای زبان هم گفت: فاش کردن اسرار دیگران، دوگونه سخن گفتن، مسخره کردن دیگران، اشاعه فحشا، غیبت کردن و وعده دروغ دادن از جمله آفت های سخن گفتن و زبان است بنابر این انسان مومن باید همیشه قبل از سخن گفتن ، کلام خود را با عقل و معرفت زینت دهد.
حسینی در بخش دیگری از این جلسه با محکوم کردن اتفاقات تروریستی اخیر مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: بعد از این حادثه تعدادی اصطلاحات جدید وارد فرهنگ ما شد و عبارت نظامی آتش به اختیار از جمله آنهاست که از سوی مقام معظم رهبری وارد ادبیات فرهنگی ما شده است.
وی افزود: یک سری از حقایق و مسائلی که دشمنی مستکبران را بیش از پیش برای عموم آشکار می‌سازد از جمله مصادیق عبارت آتش به اختیار است یا عبارت ' چالش دارای هزینه است،‌ سازش هم هزینه دارد' از دیگر اصطلاحات جدید الورود به فرهنگ لغت سیاست‌های فرهنگی کشور است که هر کدام این موارد دارای معانی و محتوایی مهم هستند.
وی تأکید کرد: مسئولان و اصحاب رسانه باید با استخراج این عبارات و بیانات رهبر معظم انقلا بیش از پیش در مسیر درک صحیح مفاهیم و عمل به آنها در مسیر صحیح و درست گام بردارند.
این نشست از سوی بسیج رسانه استان یزد با حضور حدود 30 تن ازمدیران مسئول و خبرنگاران استان در دفتر بنیاد نخبگان استان برگزار شد.
1968/6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.