به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) افزود: سال گذشته نیز 6هزار جلد قرآن کریم با کمک خیران چاپ و به مردم نقاط مختلف استان به خصوص روستاها اهدا شد.
این مسئول حوزه های فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی را شامل فرهنگی، دینی و آموزشی، فعالیتهای قرآنی و اداری، مالی و عمرانی عنوان کرد و گفت: شرکت افزون بر 2200 نفر از کودکان و نوجوانان در برنامه های اوقات فراغت و اعزام 46 هزار نفر روز مبلغ به نقاط مختلف استان در 15 مناسبت تبیلغی از جمله فعالیتهای اخیر این سازمان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با بیان اینکه در مجموع 955 دانش آموز در 12 مدرسه صدرا زیر نظر این اداره کل به تحصیل رشته معارف اسلامی می پردازند خاطر نشان کرد: شهرستان های مهریز و ابرکوه و خاتم به ترتیب دارای چهار، سه و یک مدرسه صدار و شهرستهای یزد و بافق هرکدام دارای 2 مدرسه صدرا هستند.
حسینی کوهستانی با یادآوری ادامه تحصیل دانش آموزان مدارس صدرا در بهترین دانشگاه های کشور خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان دبیرستانهای صدرا در صورت تمایل می توانند از پایه سوم در حوزه های علمیه به تحصیل ادامه دهند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز از فعالیت 70 کانون فرهنگی، 138 انجمن اسلامی و یکهزار و 320 هیات مذهبی و شناسایی یکهزار و 744 نفر مداح در سراسر استان خبر داد.
حجت الاسلام علی کارگر با یادآوری برگزاری 575 نشست گفتمان و پاسخ به پرسش های دینی با حضور 30 هزار نفر از خواهران و برادران در سراسر استان افزود: آیین معنوی اعتکاف امسال در حالی با حضور 21 هزار و 730 نفر در 193 مسجد برگزار شد که 65 درصد شرکت کنندگان را جوانان و نوجوانان تشکیل دادند.
وی با یادآوری استقرار روحانیان در روستاها در قالب طرح هجرت سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بر اساس این طرح 125 روحانی به طور دائم در روستاهای استان یزد مستقر شدند.
همچنین رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از فعالیت 148 تشکل قرآنی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد، 58 موسسه قرآنی، 19 خانه قرآن شهری و 71 خانه قرآنی روستایی است.
حجت الاسلام علی رضایی افزود: 81 خانه عالم نیز در استان یزد فعالیت می کند و 27 خانه عالم نیز با پیشرفت کاری میانگین 65 درصد در حال ساخت است.
خانه عالِم نوعی فضای اقامتی و عمومی در روستاها و مکانی برای استقرار مبلغان دینی است که توسط سازمان تبلیغات اسلامی احداث می شود.
کاظم تقی پور معاون اداری و مالی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز گفت: در این اداره کل 85 نفر به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی مشغول فعالیت هستنند.
سازمان تبلغات اسلامی اول تیر ماه 1360 به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد. این روز به عنوان روز 'تبلیغ و اطلاع رسانی دینی' نامگذاری شده است.
7532/ 6197 خبرنگار:سعیدصادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.