به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد واعظ موسوی در نشست تفسیر قرآن کریم که روز دوشنبه در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج برگزار شد، افزود: قرآن کتاب مقدس دین اسلام است و خداست که به صورت وحی از سوی او توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام(ص )
نازل شده است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم اصلی‌ترین منبع وحی در اسلام به شمار می‌آید اظهار کرد: محتوای قرآن درباره خدا بر توحید و یگانگی او تأکید دارد.
وی خاطر نشان کرد: قرآن خدا را به انسان نزدیک‌تر از رگ گردنش می‌داند، رابطهٔ انسان با خدا را بی‌نیاز از واسطه می‌داند و انسان را به تسلیم دربرابر امر خدا فرمان می‌دهد.
عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبق حدیث ثقلین قرآن به همراه اهل بیت دو گوهری هستند که مسلمانان باید به آن دست بیازند تا گمراه نشوند.
واعظ موسوی تصریح کرد: قرآن رساترین بیان است که بر تمام جنبه‌های زندگی مسلمانان نفوذ کرده‌است.
وی یاد آور شد: برخورد مناسب ومحبت آمیز با مراجعین درکاهش آسیب های اجتماعی نقش به سزایی دارد.
وی در ادامه به تفسیرآیه 63 سوره فرقان پرداخت و گفت:بندگان خاص خداوند کسانی هستند که با خضوع وفروتنی در زمین قدم بر می دارند و درکارشان غرور و تکبر معنایی ندارد.
استاد سطح عالی و درس خارج فقه،خارج اصول و تفسیر در حوزه علمیه قم با اشاره به مضامین بلند قرآن کریم در خصوص شخصیت افراد اضافه کرد: امروز با گذشت 14 قرن از نزول قرآن کریم در مباحث روانشناسی از ظاهر افراد به شخصیت و ویژگیهای اخلاقی او توجه لازم به عمل می آید.
واعظ موسوی با تاکید بر برخورد تکریم آمیز کارکنان اداری با مراجعین ،خاطر نشان کرد:بندگان خاص خدا سعی می کنند با ارباب رجوع برخورد مناسب ومحبت آمیزی داشته وهرگز با آنها تند خویی و تحقیرآمیز برخورد نکنند که این کار موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.
وی بیان کرد: برای داشتن یک زندگی هدفدار و سالم باید از قرآن کریم درس بگیریم و در آیات کلام وحی تدبرکنیم.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.