به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی پودینه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: بیشترین کانون های فرهنگی هنری مساجد به شهرستان های خاش با 100 کانون، زاهدان 80 کانون، میرجاوه 90 کانون، زابل و دلگان 70 کانون، ایرانشهر و سراوان 60 کانون اختصاص دارد.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال افزون بر 30 هزار نفر از نوجوانان و جوانان از برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان بهره مند شوند.
وی ادامه داد: امسال در کنار سایر کانونهای مساجد برای نخستین بار به صورت پایلوت 14 کانون تخصصی در بخش های مختلف در زاهدان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه مساجد یکی از فعال ترین و با سابقه ترین حوزه ها برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شمار می آید گفت: در طرح های اوقات فراغت مساجد چند اصل مهم نظیر محور قرار دادن قرآن، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، تقدم تزکیه بر تعلیم و توجه به سبک زندگی اسلامی و تبیین آن به مخاطبان در قالب احکام دینی، قرآن کریم و تفسیر مد نظر است.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه های اوقات فراغت استان برخلاف سایر نقاط کشور با رایزنی های صورت گرفته از اول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.
حجت الاسلام پودینه اظهار داشت: سال گذشته افزون بر 22 هزار نوجوان و جوان سیستان و بلوچستان در 480 پایگاه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شرکت و از برنامه های آنها بهره مند شدند.
وی تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.