وحیده نیکزاد روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: مرکز آموزشی فنی حرفه ای الزهرا (س ) در سال 1380 با کارگاه های رایانه، خیاطی، صنایع دستی، حسابداری و صنایع غذایی افتتاح شد .
وی اضافه کرد: ماموریت اصلی مراکز آموزشی فنی حرفه ای ، آموزش و ارزشیابی مهارت نیروی کار همراه با ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای می باشد .
مسئول فنی حرفه ای خواهران اردکان تصریح کرد: فرآیند آموزش در قالب استانداری های حرفه و شغل بصورت پودمان های کوتاه مدت و تکمیلی از طریق آموزش در مرکز ثابت بخش دولتی ، تیم های سیار شهری و روستایی آموزش در صنایع و صنوف ، آموزش جوار دانشگاهی و اموزش در بخش آموزشگاه های آزاد خصوصی انجام می شود .
نیکزاد با بیان اینکه آموزش های مرکز در بخش های مختلف صنعت و خدمات در جهت ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی و تربیت نیروی کار ماهر صورت می گیرد تصریح کرد: تعداد داوطلبان آموزش دیده سال 95 به هزار و 90 نفر و تعداد آموختگان سال 96 تا کنون 344 نفر و تعداد نفراتی که در سال 95 دارای گواهینامه بین المللی از مرکز فنی حرفه ای دریافت کرده اند 800 نفر می باشند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) برادران شهرستان اردکان نیز در ادامه با بیان اینکه مامویت اصلی مرکز آموزش فنی و حرفه ای ، ارزشیابی مهارت نیروی کار همراه با ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای می باشد تصریح کرد: فرایند آموزش در قالب استانداردهای حرفه ای و شغل بصورت پودمان های کوتاه مدت و تکمیلی از طریق آموزش در مرکز ثابت می باشد که در بخش دولتی ، تیم های سیار شهری ، روستایی ، آموزش در زندان ، پادگان و آموزش جوار دانشگاهی انجام می شود .
متالهی گفت: آموزش های مرکز در بخش های مختلف صنعت و خدمات به جهت ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی و تربیت نیروی کار ماهر صورت می گیرد .
وی اظهار کرد: در صورت استقبال از دوره آموزشی ، ثبت نام کارآموزان بصورت الکترونیکی در دفاتر پیشخوان دولت صورت می گیرد و برگ معرفی متقاضی جهت ارائه به مرکز آموزشی صادر می گردد .
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) گفت: پس از پایان دوره آموزشی از کارآموزان هر رشته آزمون گرفته می شود که در پایان آزمون تئوری و عملی گواهینامه بین المللی مهارت صادر می گردد.
متالهی افزود: تعداد کارگاه های این آموزشگاه 7 کارگاه می باشد که 5 کلاس آن مخصوص رشته های فنی می باشد و 2 کلاس آن مختص دوره های خدمات کشاورزی و فناوری اطلاعات برای کارآموزان می باشد .
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار:مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.