محمدرضا صباغیان روز سه شنبه در حاشیه غبار روبی و بازدید از صحن و سرای این امام زاده در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه باید نگاه به آینده این آستان را بلند و عالی تصور کرد اظهار داشت: بررسی کنیم این بنا با چه نگاه و دیدی ساخته شده است.
وی افزود: باید دانست چه انسانهایی گنبد منحصر بفرد آن را ساخته اند و ما چه کرده ایم، چرا با گذشت سالیان سال هنوز به دنبال وصله کاری گنبد این امام زاده واجب التعظیم هستیم.
نماینده ابرکوه، بافق، خاتم، بهاباد و مهریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه بلند بنیانگذاران بنای امامزاده عبدالله بافق جوابگوی صدها ساله زائرین بوده است گفت: باید هر خشتی که در آستان مقدس این امام زاده گذاشته می شود با نگاه به آینده باشد.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور، نگاه بلند و آینده نگری گذشتگان را عاملی برای جوابگویی زائران امروز دانست افزود: تلاش ها و زحمات زیادی توسط مدیران گذشته کشیده شده است اما نبودن مدیریت خوب و سنجیده باعث شده تا شاهد پیشرفت چشمگیر این آستان نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: هشت سال پیش مقاله ای در رابطه با توسعه آستان مقدس و مشکلات آن نوشتم و دغدغه همیشگی من عدم توسعه این مکان مقدس بود زیرا امام زاده یک فرصت و سرمایه است تا بیش از آنچه تصور می رود برای شهر موثر باشد.
نماینده حوزه انتخابیه مهریز با بیان اینکه اولین اولویت آستان مقدس ایجاد طرح جامع است گفت: برخی ساخت و سازها جز اتلاف سرمایه های مردم و از دست دادن فرصت برای شهر چیز دیگری در برنداشته است.
وی موسسه خیریه بیت الرضا (ع) و مسجد ابوالفضل در محور بافق به یزد را با امام زاده عبدالله این شهر مقایسه کرد و افزود: آن دو مکان مذهبی با مدیریت خوب توانسته است سرمایه و اعتبار کسب کند اما امام زاده بافق، یک بنای تاریخی با این عظمت و امکانات هنوز پیشرفت خاصی ندارد .
وی، این امام زاده را قطب گردشگری مذهبی استان یزد خواند و تصریح کرد: با بکارگیری نیروی خلاق و صاحب فکر می توان کاری کرد تا گردشگران زیادی به بافق مراجعه و از اماکن دیدنی این شهر بازدید کنند.
نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز گفت: برای گسترش و توسعه فضای امام زاده عبدالله بافق باید افرادی بدور از سلایق حزبی و گروهی برای تصمیم گیریهای بزرگ جهت پیشبرد اهداف بلند آستان مقدس این امام زاده به کار گرفته شوند.
امام زاده ظهیر الدین عبدالله بن موسی بن جعفر (علیه السلام) و برادر امام رضا(ع) و فرزند بلافصل امام هفتم (ع) است.
مورخان بنای اولیه امامزاده عبدالله بافق را متعلق به قرن پنجم هجری می دانند و از زیبایی و شکوه گنبد آن ستایش می کنند چون گرد بودن گنبد امامزاده عبد الله بافق از نظر معماری در دنیا کم نظیر است.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار:اصغر عسکری**انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.