به گزارش روز ایرنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشهد افزود: راه اندازی ستاد برای ارائه تسهیلات به زائرین طی سالهای متمادی نشان دهنده پیشرفت این شهر است و این ستاد هر سال با دریافت تجربیات بیشتر به ارائه خدمات به زائرین حضرت امام رضا(ع) می پردازد.
وی اظهار کرد: هر سال به رشد و ارتقای مشهد افزوده می شود و لازم است از افردی که به صورت میدانی در حال فعالیت در این عرصه هستند و مدیران آنها که به برنامه ریزی و مدیریت این مهم مشغولند قدردانی شود.
وی با اشاره به فعالیت غیر مجاز برخی افراد با عنوان 'زوار کش' در اطراف حرم مطهر رضوی برای اسکان زائرین گفت: وجود این افراد با پلاکاردهای مقوایی در دست برای مشهد زیبنده نیست و برای زائرین نیز مشکلاتی به وجود می آورد.
قاضی زاده افزود: زمینه جمع آوری و سازمان دهی این افراد و فعالیت آنان در چهارچوب قانون فراهم شده که هم منجر به ایجاد اشتغال می شود و در گام های بعدی می توان زمینه ارتباط این افراد با آژانسهای مسافرتی را نیز فراهم کرد.
وی اظهار کرد: دوستداران اهل بیت (ع) بیشترین آسایش را در کنار بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد احساس می کنند که این فرصتی است که خداوند در اختیار مردم این شهر قرار داده است.
وی با اشاره به مشکل ترافیک در اطراف حرم مطهر رضوی گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته مشکل دسترسی زائرین و مجاورین به بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) به ویژه در ایام پر تردد مانند نوروز و دهه آخر صفر همچنان پا برجاست که باید مسئولین برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: بافت اطراف حرم مطهر نیازمند نوسازی است و از بافت فعلی نمی توان انتظار پاسخگویی به نیازهای فعلی زائرین را داشت.
جلوگیری از تردد خودرو شخصی در بافت پیرامون حرم مطهر از جمله پیشنهادات قاضی زاده هاشمی برای بهبود وضعیت ترافیک و رفت و آمد در این منطقه بود.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.