به گزارش ایرنا رئیس حوزه هنری در این مراسم گفت: با برپایی جشنواره فیلم دینی رویش در 10 سال اخیر فیلم سازان مطرحی به جامعه هنری معرفی شده اند.
محسن مومنی شریف افزود: جشنواه رویش می تواند به عنوان پایگاهی هنری، بخشی از مولفه های تمدن اسلامی را گسترش دهد و امیدواریم در آینده سینمای ایران با کسانی شناخته شود که در جشنواره دینی رویش حضور داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دهمین دوره جشنواره دینی رویش در کنار مضجع امام رضا(ع) الهام بخش بوده و برکات و ثمرات زیادی به همراه داشته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: در نظام هستی همه چیز ناپایدار است اما هنر باعث پایداری و جاودانگی خواهد شد، به طوریکه ثمره هنر دهها و هزاران سال ماندگار می شود.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر افزود: اگر هنر مظهری برای نشان دادن آیات الهی و قدرت لایزال خداوند در نظام دینی باشد، جاوید و ماندگار خواهد شد.
وی با بیان اینکه مردم تشنه پیام دین هستند، اظهار کرد: جشنواره رویش دینی این ویژگی را برای ارائه پیام دین به اقشار مختلف فراهم کرده است و امروز مخاطبان فیلم رویش قشر خاصی نیستند، بلکه این جشنواره متعلق به همه است.
وی در بخشی از سخنانش از پیگیری برای ساخت شهرک سینمایی در مشهد خبر داد و گفت: به جرات می توان گفت که اگر هنرمندان شهرهای دیگر مانند مشهد به شهرهای خود برگردند، فعالیت های هنری تهران لطمه خواهد دید.
دبیر دهمین دوره جشنواره فیلم دینی رویش نیز گفت: در طول برپایی 10 دوره جشنواره فیلم دینی رویش بیش از 11 هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است.
سیدجواد رفاهی افزود: در دهمین دوره جشنواره فیلم رویش دینی یک هزار و 498 اثر به دبیرخانه ارسال شد که شامل یک هزار و 208 فیلم کوتاه، 440 مستند، 617 اثر داستانی و 150 کار پویانمایی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش محملی برای شناخت قابلیت سینمای دینی در ابعاد ملی است تا بستری مناسب برای معرفی فیلمسازانی باشد که آثارشان مفهوم دین، اخلاق، امید و نجابت و سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج می کند.
دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش از 27 تا 30 دی ماه در سینما هویزه مشهد و آیین پایانی آن در سینما آفریقای مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.