به گزارش عصرسه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در جلسه آموزشی، توجیهی ناظران انتخابات یزد افزود: اعضای هیات نظارت بر انتخابات در استان و شهرستان ها از تجارب و سوابق ارزشمندی برخوردار بوده و مسئولیت‌های گوناگونی را در نظام جمهوری اسلامی برعهده داشته‌اند.
وی با بیان اینکه در حوزه اجرا و نظارت جمعی با تجربه و کاردان سازماندهی شده اند، ادامه داد: برگزاری قانونمند انتخابات برای همه یک اصل مهم است که قانون را به‌عنوان میثاق مشترک خود در همۀ مراحل انتخابات قرار داده‌اند.
طالبی حضور ناظران در شعب ثبت‌نام و اخذ رأی را دارای دو وجه دانست و گفت: حضور ناظران دقیق در شعب ثبت‌نام و اخذ رأی و نظارت آن‌ها، موجب ایجاد اعتماد در جامعه می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در مورد تعداد افراد حاضر در شعب اخذ رأی گفت: برای هر شعبۀ ثبت‌نام و اخذ رأی بین پنج‌ تا هفت نفر عضو پیش بینی شده که از این میان، یک یا دو نفر به‌عنوان نمایندۀ فرماندار، یک یا دو نفر ناظران انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سه تا پنج نفر ناظران شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری هستند.
وی ادامه داد: همۀ ارکان نظام به این ساز و کار رسیده‌اند که در کنار هیات‌های اجرایی منتخب مردم، هیات‌های نظارت نیز وجود داشته باشد تا بتوان این اطمینان را به جامعه و مردم داد که از رأی، خواست و ارادۀ آن‌ها که در صندوق‌های رأی متجلی می‌شود، پاسداری خواهد شد.
طالبی افزود: قطعا ایفای چنین مسئولیتی نیازمند پایبندی به قوانین و دستورالعمل‌های انتخابات است و ناظران انتخابات نیز افرادی هستند که تجربۀ کافی در امر نظارت را دارند.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7536/ 6014/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو*
rnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.