به گزارش ایرنا در هر نقطه از شهر اردکان که قدم می گذاری بنرهای داوطلبان شوراهای شهر و روستا به چشم می خورد هر چند که آنها از مدتها قبل با زدن کانال و گروه، به تبلیغات زود هنگام پرداخته اند و سعی در کسب بیشترین آرا توسط مردم دارند.
هر ساعات که از تبلیغات می گذرد بر حجم آن در سطح شهر افزوده می شود و داوطلبان و هوادارانشان نسبت به نصب عکس و پوستر در نقاط مجاز و حتی غیر مجاز اقدام می کنند.
مردم اما به انتظارات خود نظیر ایجاد فرصت های شغلی ، توجه به توسعه و عمران شهری، بهبود وضعیت معیشت و عمل کردن به شعارهای انتخاباتی فکر می کنند .
تمام مسئولان شهرستان در نشست ها و مراسمات از تمام مردم می خواهند که با مشارکت آگاهانه و حضور پرشور در انتخابات در سرنوشت کشور و توسعه و آبادانی شهر خود سهیم باشند .
فرماندار اردکان در این خصوص اظهار داشت: شرایط برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در این شهرستان فراهم بوده و همه مراحل برگزاری انتخابات بر اساس برنامه در حال انجام است.
هادی مقیمی با بیان اینکه ، 73 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان در نظر گرفته شده است افزود: از این تعداد در شهر اردکان 39 مورد ثابت و 6 مور سیار ، بخش عقدا 6 مورد ثابت و 9 مورد سیار و در بخش خرانق 2 مورد ثابت و 11 مورد سیار است.
فرماندار اردکان بر حضور گسترده و آگاهانه عموم مردم به‌ویژه جوانان و نخبگان در انتخابات 29 اردیبهشت جاری تأکید و اظهار امیدواری کرد که با رأی مدبرانه مردم شاهد روند عقلانیت، منطق و روزهای بهتری برای کشور بوده و در این انتخاب نقش جوانان و نخبگان در امر اطلاع‌رسانی و تشویق مردم برای مشارکت گسترده اهمیت دوچندان یابد.
یک حقوقدان و وکیل دادگستری نیز گفت: انتخابات درهرکشوری موید و نشانگر اقتدار و قوام هرکشور و اوج دموکراسی دولتها می باشد.
عباس احمدی بفرویی با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه درکشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات تقریبا هرساله برگزار شده که یکی از ابعاد آزادی که همان اصل حاکمیت اراده ملتها می باشد بدینوسیله بروز نموده است.
وی تصریح کرد : ما در سال 1396 و در روز 29 اردیبهشت ماه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز را پیش رو داریم که برگزاری هرچه باشکوهتر و حضور حداکثری آحاد جامعه موجبات اقتدار نظام را فراهم می آورد.
این وکیل اظهار کرد: پس می باید شیرینی این انتخابات با تخلفات انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها وحامیان آنها تلخ وکم رنگ نگردد.
احمدی گفت: قانون انتخابات تخلفات را تعیین و مشخص نموده و نوع تبلیغات و زمان شروع و پایان تبلیغات مشخص می باشد که ستاد انتخابات هرشهرستان و هیئتهای نظارت شورای نگهبان مراقبتهای ویژه وقانونی خویش را قبل ازانتخابات و درزمان انتخابات وبعداز انتخابات انجام می دهند.
وی گفت : بعضی ازتخلفات جنبه جرم دارد که دادسراها به استناد ماده 68 قانون انتخابات پس ازطرح شکایت ازسوی نامزدهایی که مورد تخریب و یا درتبلیغات او ازسوی دیگران جرمی واقع گردیده باشند مکلف به تعقیب و رسیدگی می باشند.
یکی از شهروندان اردکانی بابیان اینکه کاندیداهای انتخابات باید به فکر حل مشکلات مردم باشند و با وعده‌های دروغین ناامیدی را در جامعه رواج ندهند گفت: برای انتخاب فرد اصلح در این حوزه باید در مورد افراد و سابقه فعالیت آن‌ها تحقیق و بررسی کرد.
مهدی سرافرازی با اشاره به اینکه آنچه در انتخاب فرد اصلح مهم است تعهد و عمل به برنامه‌هایی است که وعده می‌دهد، عنوان کرد: شهروندان زمانی تمایل به شرکت در انتخابات دارند که نتیجه انتخاب‌های قبلی خود را ببینند.
وی خاطرنشان کرد: آن‌ها بر مبنای وظیفه شهروندی و تکلیف در انتخابات شرکت می‌کنند تا افرادی که انتخاب می‌شوند بتوانند گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند.
سرافرازی در ادامه افزود: کسانی که به‌عنوان داوطلب در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت‌نام می‌کنند باید تنها باهدف حل مشکلات مردم و شهر و داشتن شهری بهتر قدم در این عرصه بگذارند چراکه در برابر شهروندان مسئولند.
در شهرستان اردکان مردم 3شهر ،3بخش و 29 روستا در 29 اردیبهشت 96در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت می کنند.
درشهر اردکان 7نفر به عنوان اعضای اصلی و 5نفرنیز به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی راه می یابند .
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.