به گزارش ایرنا، فضای تبلیغاتی محیطی انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر که تا روز پنجشنبه (21 اردیبهشت) فقط به شهرها آنهم با نصب بیلبردها و بنرهایی از تصاویر و فعالیت ستادهای 3 تا 4 نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری محدود شده بود، اکنون همه خیابانهای اصلی شهرها پوشیده از بنرهای تبلیغاتی نامزدهای شوراها شده است.
تراکم ستادهای تبلیغاتی و تصاویر نامزدها در خیابانهای اصلی شهر بوشهر از جمله شهید مطهری و امام خمینی (ره) طوری است که حتی نمای مغازه ها را پوشش داده و با فاصله قدم به قدم بنرهایی از تصاویر نامزدها بصورت مستقل و ائتلافی نصب شده است.
عصر و شامگاه پنجشنبه که همزمان با آغاز نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی موعود (عج) بود، فضای شهر بواسطه آهنگ های شادی که از ستادهای نامزدهای شوراها که برخی مراسم جشن نیمه شعبان و افتتاح ستاد خود را توامان برگزار کرده بودند، باعث شده بود تا شهر شور هیجان خاصی پیدا کند که تا نیمه های شب و حتی ساعات اولیه بامداد روزجمعه نیز در برخی ستادها ادامه داشت.
خیابان های اصلی شهر بوشهر پر بود از خودروهایی که سرنشینان آنها بیشتر خانواده ها بودند و مکرر جلوی ستادهای نامزدها که اقدام به توزیع شربت، شیرینی و تراکت های تبلیغاتی خود می کردند، دور می زدند و به ابراز احساسات می پرداختند.
برخی از ستادهای نامزدهای شوراها نیز با دعوت از هنرمندان شاخص، ورزشکاران، فعالان سیاسی و دانشگاهی سعی در جذب جمعیت زیادی از جوانان در ستادهای خود داشتند، بیشتر آهنگ هایی که از بلندگوهای ستادهای نامزدهای شوراهای بوشهر پخش می شد، ترانه های محلی و آهنگ هایی بود که بیشتر به معرفی شهر بوشهر می پرداخت.
در بنرهای تبلیغاتی نصب شده از نامزدهای شوراها در بوشهر بیشتر افراد بصورت مستقل فعالیت می کنند اما در بین آنها فقط یک ائتلاف 9 نفری وجود داشت که مربوط به طیف اصولگرایان است و تاکنون اصلاح طلبان بوشهری در شوراها ائتلافی اعلام نکرده اند، هر چند برخی نامزدها از شعارهای اصلاح طلبانه استفاده کرده اند.
برخی از نامزدهای شوراهای اسلامی در بوشهر پنجشنبه شب بروشورهای تبلیغاتی خود را از روی در و دیوارها وارد منازل شهروندان و یا در کوچه ها پخش کرده بودند که مورد انتقاد مردم قرار گرفت.
در حالیکه فضایی برای تبلیغات پوستری نامزدها اختصاص نیافته است، دیوارهای شهر بوشهر برای نصب پوسترهای برخی نامزدهای شوراها انتخاب و به دیلیل شمار زیاد نامزدها تراکم در نصب داربست ها بیش از ظرفیت موجود است.
گزارشهای دریافتی از سایر شهرهای استان بوشهر نیز از گرم شدن فضای تبلیغات انتخاباتی در شبانه روز گذشته در آنها حکایت دارد و این وضعیت باعث شده تا حتی ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری نیز بیشتر از گذشته شاهد ازدحام جمعیت باشد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: در استان بوشهر سه هزار و 618 نفر تائید صلاحیت شدند.
سید اسماعیل موسوی افزود: از مجموع افراد تایید شده یکهزار و 59 نفر در شهرها و 2 هزار و 559نفر در روستاها هستند.
وی اضافه کرد: برهمین اساس از روز گذشته اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی توسط فرمانداری ها و بخشداری ها منتشر و از بامداد روز پنجشنبه تبلیغات آنها به صورت رسمی آغاز شده است.
وی بیان کرد: تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا پایان روز 27 اردیبهشت ادامه دارد.
موسوی افزود: نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی نسبت به قوانین و دستور العملهای تبلیغاتی باید تمکین کنند.
وی برضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی داوطلبان تاکید کرد و گفت: نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی باید با معرفی درست توانمندی ها و ظرفیت های خود امکان انتخاب درست را برای همشهریان فراهم کنند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با سراسر کشور در 37 شهر و بیش از 400 روستای استان بوشهر برگزار می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.