محمدرضا صحتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح فعالیت های دولت تدبیر و امید در مناطق محروم و روستاها و مزایای برق رسانی به روستاها اظهار کرد: توسعه برق موجب ایجاد رونق در روستاها و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این مناطق شده است.
وی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان یزد از نعمت برق برخوردار شده اند ، افزود : 39 پروژه برق رسانی با اعتبار دومیلیارد و 240 میلیون تومان در پایان سال گذشته به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اضافه کرد: توسعه برق روستاهای محمدآباد ، اکرم آباد ، نصب ترانسفورماتور در نصرت آباد و ساخت شبکه در روستای سید میرزا در حوزه روستاهای شهرستان یزد و طرح های پوششی از محل عوارض برق در 13 روستای استان نظیر روستاهای علی آباد ، ده بالا ، دهشیر ، سانیج ، نصر آباد ، طزرجان و اله آباد و 20طرح مهم برق رسانی دیگر در روستاهای شهرستان میبد ، اردکان ، خاتم ،ابرکوه ، اشکذر از جمله طرح هایی بود که در سال 95 تکمیل و به پایان رسید.
صحتی افتتاح طرح های برق رسانی به چهار روستای استان یزد را از جمله طرح های دولت در دوماه پایانی سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل اعلام کرد و گفت : این طرح ها از جمله طرح های مهم روستایی بود که موجب شد ، 13 هزار و 560 متر شبکه فشار متوسط و توان 125 کیلوولت آمپر در مجموع به ظرفیت روستاهای استان یزد افزوده شود.
وی تأکید کرد: برق رسانی به روستاها علاوه بر مهاجرت معکوس، رونق اقتصادی، ایجاد اقتصاد مولد در منطقه و رونق بخش کشاورزی و دامپروری را به همراه خواهد داشت.
در سه سال گذشته و در سطح کشور ، پروژه برق رسانی روستایی به روستاهای بالای 10 خانوار تکمیل شده و به بیش از 2152 روستا با جمعیتی بالغ بر 32 هزار خانوار برق رسانی شد که حدود 128 میلیارد تومان هزینه داشت.
با تکمیل این طرح ها تعداد روستاهای برق‌دار شده کشور به 56 هزار و 793 روستا با جمعیتی نزدیک به 4.3 میلیون خانوار رسید.
1968/6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.