سید نبی رسولی روز چهارشنبه درحاشیه نشست شورای حفاظت منابع آب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح خاموشی 648 حلقه چاه کشاورزی شهرستان ابرکوه امسال از 30 روز به 45 روز و در دو نوبت اجرا می شود.
وی بابیان اینکه تمام چاههای منطقه چاگیر ابرکوه به سیستم کنترل هوشمند مجهز شده افزود: برای مدیریت در برداشت آب از تعداد 648 حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان 90 درصد آن به سیستم کنترل هوشمندمجهز شده است.
فرماندار و رییس شورای حفاظت آب شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: با اجرای طرح خاموشی چاههای کشاورزی درسال گذشته و نصب سیستم کنترل هوشمند بر روی چاههای کشاورزی برداشت آب از پنج هزار و 500 لیتر در ثانیه به 4هزار لیتر در ثانیه رسیده است.
رسولی ادامه داد: هنوز هم برای برای کاهش برداشت آب کشاورزی در ابرکوه جای کار دارد و با ادامه اجرای طرح آبیاری نوین و کاشت محصولات کم آبخواه این موضوع بهترین راهکار برای مدیریت برداشت آب است.
نماینده عالی دولت در ابرکوه با بیان اینکه تاکنون سه هزار هکتار از باغات و اراضی شهرستان ابرکوه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است تصریح کرد: اجرای یکهزار هکتار از باغات و اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار ، توسعه کاشت محصولات گلخانه ای ، زعفران و پسته در سال زراعی جاری برای استفاده بهینه از آب کشاورزی در دستور کار مسئولان جهادکشاورزی ابرکوه است.
فرماندار ابرکوه اضافه کرد: در اجرای طرح خاموشی چاههای کشاورزی و مصوبات شورای حفاظت آب سال گذشته بیش از 12 میلیون مترمکعب آب در دشتهای این شهرستان صرفه جویی شد.
وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 140 میلیون مترمکعب از منابع آب زیر زمینی دشت ابرکوه پمپاژ که بیش از 96 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب شهریزد واقع است.
7540/6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.