محمدزاده رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ایجاد اشتغال پایدار درمناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها با آموزش و مهارت های فنی و حرفه ای میسر است و جوانان و نوجوان را با حرفه و مشاغل متناسب با محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی آشنا می سازد.
فرماندار بافق بر حمایت دستگاههای متولی از کار آفرین های روستایی تاکید کرد و گفت: هر چند واحد صنعتی و تولیدی در روستاها دایر شود دست کم سه نفر را به طور مستقیم به کار می گیرد و اشتغال غیر مستقیم را نیز در پی خواهد داشت.
وی، بسته بندی زعفران، خرما و پسته، پرورش ماهی، رونق فعالیت های گلخانه ای، تهیه ترشاله از برگه های زردآلو و هلو،کشت و برداشت گیاهان دارویی و غیره را بخشی از صنایع تبدیلی منطقه بافق در حوزه کشاورزی خواند و افزود:اگر از تولید کنندگان این محصولات و بازار یابی برای فروش تولیدات کمک شود می تواند ماندگاری نیروی جوان و مولد را در روستاها چند برابر کرد تا جایی که مهاجرت معکوس صورت گیرد.
زاده رحمانی توسعه مشاغل خرد و کوچک روستایی را بستری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: در حوزه تهیه و فروش فرآورد های دامی و تامین و عرضه محصولات لبنی به بازار شهری، برای روستانشینان سود آوری خواهد داشت و سیاست های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری را محقق می سازد.
فرماندار بافق با بیان اینکه تقویت مشاغل خرد روستایی می‌تواند محرک بازار اشتغال کشور باشد،افزود: فروش محصولات و معرفی تولیدات داخلی،شناسایی ظرفیت‌ها و هنرهای دستی مناطق روستایی و فراهم آوری بستری برای فروش و عرضه تولیدات روستایی و خانگی از جمله اقداماتی است که در راستای حمایت روستانشینان باید انجام شود.
وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال توسط مقام معظم رهبری، با تاکید بر فراهم کردن زیرساختهای لازم در مناطق روستایی گفت: ارائه آموزش های مورد نیاز برای توسعه پایدار مطابق با استعدادها و قابلیت های هر منطقه، از مهم ترین نیازهای کنونی برای آبادانی و توسعه روستایی است.
حدود 10 کد مرغداری، پرورش ماهی قزل آلا و دهها مشاغل خرد طی دوسال گذشته در یکصد روستای دهستانهای مبارکه،کوشک و سبزدشت فعال شده و افزون بر 100 نفر مشغول به کار شده اند.
آب و هوای متنوع شهرستان بافق موجب شده تا محصولات گرمسیری و سردسیری در این شهرستان تولید شود، خرما، مرکبات و پسته هم از محصولات گرمسیری تولید شده در بافق است.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
IRNAYAZDD
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.