دادور سهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این میزان نهال برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است افزود: باغداران شهرستان در سال گذشته با اجرای این طرح 110 هکتار باغ در اراضی مستعد احداث کرده اند و در سال جاری نیز 800 هکتار از سهمیه 6 هزار هکتاری استان مربوط به سنندج است.
به گفته وی، هرساله باغات جدید دیم و آبی به عرصه باغات این شهرستان افزوده می‌شود و بیشترین توجه باغداران به توسعه باغات در عرصه باغات دیم، انگور و پس از آن بادام بوده که امید می‌رود با استقبال باغداران احداث 800 هکتار سهمیه سال جاری تحقق یابد.
سهرابی افزود: در چند روز گذشته غرس کامل نهال، در 120 هکتار از اراضی شهرستان با نظارت دقیق و مستمر واحد باغبانی این مدیریت انجام شده است و انتظار می رود با توسعه باغ ها در سال‌های آینده شاهد محصول‌دهی بخش زیادی از این باغات و اشتغال‌زایی جوانان در عرصه کشاورزی باشیم.
وی گفت: این مدیریت با تجهیز کارشناسان و بازدیدهای مستمر از عرصه‌های مستعد احداث باغات در منطقه کلاترزان و سیروان و همکاری‌های‌ مستمر با منابع طبیعی، در راستای واگذاری اراضی به افراد واجد شرایط پس از طی مراحل قانونی، اجازه چاله کنی و غرس نهال به متقاضیان می دهد.
طرح توسعه باغ های دیم در 6 شهرستان کردستان اجرا می شود که میانگین سالانه بارش آنها بیش از 350 میلیمتر است.
سنندج با داشتن 14 هزار هکتار باغ سالانه حدود 105 هزار تن انواع محصولات باغی شامل، دانه‌دارها، هسته‌دارها و میوه‌های خشک را تولید می‌کند.
3034/1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.