به گزارش ایرنا،ححت الاسلام سید احمد خاتمی صبح روز جمعه پس از شرکت در دعای ندبه در جمع مردم و مسوولان بافق در صحن امام زاده عبدالله (ع) این شهر به 32هزار شهید که طی 2سال اخیر در یمن توسط آمریکا شهید شدند اشاره کرد و گفت:در کنار این تعداد شهید،چهارهزار کودک و معادل همین تعداد زن مجروح شهید شدند و صدها مسجد و بیمارستان نیز ویران شده است.
امام جمعه موقت تهران گفت: جنایت شیطان بزرگ در جهان اسلام به قدری است که سزایش همین مرگ بر آمریکاست که ملت ما در مناسبت های مختلف فریاد می زند و بارها تکرار می کند.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: به ملت غیور، شجاع و ولایتمدار ایران اسلامی با این مقتداهای ارزشمند بشارت می دهم که هرگز روز ذلت را نخواهید دید.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دوران هشت ساله دفاع مقدس 245شهید،68 آزاده و بیش از 100جانباز بافقی عاشقانه جان خود را فدا کردند گفت:این تعداد شهید نشان می دهد که راه شما با بصیرت انتخاب شده و با بصیرت هم به راهتان ادامه می دهید.
خاتمی افزود:دشمنان در مدت 38سال بعد از انقلاب تا پشت مرزهای کشورمان پیش آمد و در عرصه دریایی نیز امکانات و تجهیزات پیشرفته خود را آوردند و پیوسته دنبال بهانه هستند تا عقده و کینه توزی خود را نشان دهند اما غافل از این هستند که ملت ایران اسلامی هشیار، با بصیرت و پیرو خط رهبری است.
وی بابیان اینکه دشمن با تمام قوا آماده شده تا شما را از صحنه بیرون کند گفت: آسوده خاطر باشید که دشمن در این عرصه ناکام است و نا موفق خواهد ماند و شکستن غرور دشمن در عرصه های مختلف برعهده همه مردم به خصوص نسل امروز جامه ایرانی است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه دشمنان 38سال مدام ملت ما را تهدید می کنند تصریح کرد:ملت ایران با فرهنگ شهادت پرورش یافته است و دشمن نمی تواند کاری از پیش ببرد و این موضوع برگرفته از مکتب امام حسین و قافله سالار کربلا حضرت زینب (ع) است.
خاتمی ، بصیرت زینبی (س) در عرصه دشمن شناسی را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: در صحرای کربلا حضرت زینب(س) و دیگر آزاده های نهضت عاشورا دیدند که دشمن تحریف قیام عاشورا در عرصه انقلاب گران و انکار کردن تعداد شهیدان کربلا را دنبال و بیان و ترویج می کند.
امام جمعه موقت تهران افزود: اما بصیرت زینبی (س) در آن برهه حساس انقلاب امام حسین دشمن را می شناسد و با خطبه آتشین خود یزید و یزیدیان را رسوا و نقشه آنها را نقش برآب می کند.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: هم اینک که دشمن نظام به ویژه جوانان و نو جوانان کشورمان را نشانه رفته بصیرتی همچون بصیرت و شناخت و درک عمیق حضرت زینب کبری(س) مورد نیاز امروز جامعه اسلامی ماست.
قرائت دعای ندبه و پخش زنده آن از شبکه یک سیما و سیمای مرکز یزد و همچنین اقامه نماز جماعت صبح از دیگر برنامه های سفر این عضو مجلس خبرگان رهبری به بافق بود.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد
7543 / 6197خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.