به گزارش روخبرگزاری خبرانلاین ، حجت الاسلام حمید عبدالهیان در حاشیه برگزاری جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان ضمن اشاره به برگزاری پنج جلسه برنامه ریزی ویژه اعتکاف با مسئولان و موثرین شاهرود، از انجام ثبت نام معتکفان توسط ۵۵ مسجد شهری و روستایی شهرستان افزود: ثبت نام معتکفان از ابتدای هفته جاری آغاز و تاکنون بخش قابل توجهی از ظرفیت مساجد تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه اعتکاف فضایی را در میان زندگی ماشینی و روزمره دنیوی برای انس با خدا فراهم می کند، گفت: پیامبر گرامی اسلام با توجه به اینکه انسانی کامل و افضل انبیاء بودند خود را بی نیاز از فرصت اعتکاف نمی دانستند و دو بار در سال معتکف می شدند و این مهم نشان از اهمیت این فریضه در راستای انسان سازی است.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه ۲۸ مسجد شهری و ۲۷ مسجد روستایی اقدام به برگزاری آئین اعتکاف خواهند کرد، افزود: از این تعداد ۱۴ مسجد روستایی و ۱۵ مسجد شهری ویژه زنان هستند.
عبدالهیان تعداد معتکفان سال گذشته را چهار هزار و ۳۶۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰ نفر را زنان و یک هزار و ۳۱۸ نفر را مردان تشکیل می دادند.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تعداد معتکفان سال جاری افزایش یابد، گفت: یکی از سنت‌های حسنه که در طول سال به سفارش اهل بیت و سنت و سیره علما بزرگ همواره در مساجد جامع شهرها برگزار می‌شود اعتکاف است‌.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610653
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.