به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر صمدیانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران مهریز افزود: هم اکنون 2 اثر مهم شامل باغ پهلوانپور و قنات حسن آباد مشیر و دهنو در این شهرستان در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: امسال 2 اثر دیگر شامل قلعه روستای گردکوه در بخش مرکزی و همچنین سنگ تراشی مهریز به ثبت آثار ملی رسیده است.
این مسئول به اهمیت برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص خوش آمدگویی و پذیرایی از مسافران نوروزی و معرفی روستاهای هدف گردشگری مهریز از جمله سریزد، بنادک سادات، منشاد، هرفته و مدوار به عنوان برنامه های میراث فرهنگی برای ایام نوروز امسال اشاره کرد و گفت: سریزد روستای شاخص گردشگری در مهریز بشمار می رود.
صمدیانی خاطر نشان کرد: مراسم نوروزگاه از دیگر برنامه های این اداره است که در محوطه بناهای ثبت جهانی برگزار می شود و قرار است این مراسم در باغ پهلوان پور با برگزاری برنامه های متنوعی مانند برگزاری بازارچه صنایع دستی، برپایی تئاتر و مسابقات نقاشی کودکان برگزار شود.
وی همچنین از برنامه هایی که در کوشک یا شربت خانه باغ جهانی پهلوانپور برگزار می شود به برگزاری ایستگاه عکس با لباس سنتی و گستردن سفره هفت سین در داخل کوشک اشاره کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مهریز اظهار داشت: همچنین دو دستگاه ویلچر در باغ پهلوانپور برای رفاه شهروندان معلول و کم توان مهریزی و مسافران نوروزی پیش بینی شده است.
صمدیانی از چاپ بنرهای خوش آمدگویی و تهیه و توزیع ویژه نامه های نوروزی و سرکشی از مجموعه های اقامتی و پذیرایی شهرستان خبر داد و افزود: علاوه بر مناطق و روستاهای هدف گردشگری مهریز، تفرجگاه های این شهرستان نیز آمادگی پذیرایی از شهروندان مهریزی و مسافران نوروزی را دارد.
وی به کارهای انجام گرفته توسط کمیته خدمات سفر توسط مسئولان شهرستان اشاره و گفت: آموزش و پرورش مهریز که مسئول ستاد اسکان مسافران نوروزی است با ارسال پیامک به مسافران نوروزی سال گذشته از آنها برای سفر مجدد به مهریز در ایام نوروز دعوت به عمل آورده است.
این مسئول با بیان اینکه طرح جمع آوری تابلوهای فرسوده و نصب تابلوهای جدید و زیباسازی و تنظیف خیابان ها و معابر نیز توسط مجموعه شهرداری و شورای شهر انجام گرفته است افزود: المان های گیوه که نماد پیشه گیوه دوزی توسط ایام قدیم مهریز بوده است نیز در مکان پرتردد و محل عبور مسافران به سمت روستای مدوار و چشمه غربالبیز نصب شده است.
صمدیانی گفت: جمعیت هلال احمر مهریز 3 پایگاه برای راهنمایی گردشگران و نیروی انتظامی نیز 3 پایگاه جهت تامین امنیت گردشگران نوروزی پیش بینی کرده اند و قرار است در یکی از میادین شهر سفره هفت سین نمادین قرار داده شود و امیدواریم پمپ بنزین بین راهی آتنا نیز تا قبل از ایام نوروز برای رفاه حال مسافران نوروزی افتتاح شود.
وی خاطر نشان کرد: قرار است در منطقه سریزد با ورود بخش خصوصی کارگاه کوچک تولیدات صنایع دستی برگزار شود و در امر تامین مکان و فروش صنایع دستی تولید شده به این کارگاه کمک کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: بخش خصوصی برای انجام بازاریابی و بسته بندی این صنایع دستی که توسط این کارگاه تولیدی یا توسط مردم به صورت شخصی انجام می گیرد اعلام آمادگی کرده است.
صمدیانی در پایان این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است و در نوروز پارسال میزبان افزون بر 500 هزار نفر مسافر و گردشگر بوده است.
7536/6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.