به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد ، مسعود شریعتی گفت: بی تردید اهمیت مجموعه پزشکی ورزشی بر کسی پوشیده نیست و چنانچه پزشکی ورزشی نباشد هیچ ورزشی انجام نمی شود و اگر پزشکی ورزشی خوب باشد دیگر هیات های ورزشی بهتر به سمت جلو حرکت می کنند.
وی افزود: بیمه ورزشی و آمار ورزشکاران سازمان یافته در بسیاری از اهداف و برنامه ریزی ها نقش مهم دارد و از سوی دیگر ورزشکاران بدون دغدغه به فعالیت های قهرمانی و همگانی خود می پردازند و توجه بیشتری در این بخش نیاز است.
این مسئول گفت: گاهی پراکندگی در امر ورزش در حوزه های مختلف و در سطح نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش ، دانشگاه و جامعه کارگری و دیگر دستگاه ها بدون نظم و هماهنگی به ورزش آسیب می رساند که باید با همکاری بین بخشی و فرهنگ سازی آن را مدیریت کرد.
شریعتی با تاکید بر فرهنگ سازی بیمه ورزشی در جامعه اظهار داشت: باید با برنامه ریزی و برگزاری همایش های مختلف همگانی تلاش شود تا عموم مردم با مزایای بیمه ورزشی آگاهی پیدا کنند و حتی افرادی که ورزش قهرمانی را دنبال نمی کنند هم ترغیب به داشتن بیمه ورزشی شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در پایان گفت: عدم صدور بیمه ورزشی در باشگاه ها و فعالیت ورزشکاران بدون بیمه ورزشی مشکلات و مسائلی را ایجاد می کند که امید است با با برنامه ریزی و نظارت دقیق بر باشگاه ها هیچ ورزشکار بدون بیمه ورزشی چه در بحث قهرمانی و چه در بحث آماتور و همگانی نداشته باشیم.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان یزد هم گفت: یک ورزشکار تنها در صورتی به موفقیت کامل دست می‌یابد که یک کادر پزشکی کامل او را حمایت کرده و تحت نظر داشته باشد، کادری که هیات پزشکی‌ ورزشی در تجهیز علمی آنها نقش غیر قابل انکاری دارند.
حمیدرضا فلاح نژاد افزود: ما بهترین خدمات را در هیات ارائه می‌دهیم و تمام تلاش مجموعه پزشکی‌ ورزشی به‌روز بودن آن است و تنها به وضعیت فعلی خود اکتفا نمی‌کنیم.
وی ادامه داد: به دنبال تعامل خوب با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و آموزشی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت بسیار خوب و بالقوه نهادهای در پیش برد اهداف استفاده کنیم.
در پایان گزارشی از فعالیت های ادارت ورزش و جوانان شهرستان ها در خصوص خدمات پزشکی به ورزشکاران و آمار بیمه ورزشکاران نیز ارایه شد.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 60 هزار ورزشکار بیمه شده دارد.
7536/ 5054 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@

منبع ‫:‬ ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.