سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: طی شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ، ۲۱۵ فرد مبتلای قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در استان شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ۷۹۵ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته در مراجعه به مراکز درمانی ، بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ، ۲۱۵ فرد مبتلای قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در استان شناسایی شدند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر سید ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد به دلیل وخامت حال عمومی آنها ۲۶ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند و ۱۸۹ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری آنها در منزل دوران نقاهت خود را طی می کنند.

وی با بیان اینکه ۲۴ ساعت گذشته، چهار بیمار کووید -۱۹ در شهر یزد فوت کردند، تصریح کرد: در حال حاضر  ۳۶۳ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۸ َتن به دلیل وخامت حال عمومی در بخش مراقبت های ویژه(I.C.U)  خدمات درمانی دریافت می کنند.

همچنین دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دوم آبان ماه گذشته در حاشیه بازدید از مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته بود: تمامی افرادی که واکسن کرونا 

دریافت می کنند، رصد می شوند و  بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکردند.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن و ایمنی حاصل از واکسیناسیون به طور کامل و ۱۰۰ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می کند و مردم نباید به شایعه در مورد فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا  توجه کنند، چون مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز پژوهشی نشان داد که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مقابله با کروناست.

وی افزود: ۱۰۰ سال است در ایران واکسن برای مقابله با بیماری هایی از جمله سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال تزریق شده و موجب کنترل و ریشه کنی بیماری ها شد اما واکسیناسیون، یک کار علمی است، زیرا ایران در پزشکی قدمت بسیار دیرینه ای دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.