معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از قرارگیری تبریز در وضعیت زرد کرونایی خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از قرارگیری تبریز در وضعیت زرد کرونایی خبر داد و افزود: شهرستان‌های جلفا و مرند همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، دکتر عباسعلی درستی شنبه شب، ۱۵ آبان، در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: طی سه هفته گذشته، وضعیت کرونایی استان نسبتا پایدار بوده و موارد جدید بیماری، بستری‌ها و مرگ و میر در حال کاهش است.

وی با تاکید بر این‌که مردم بایستی همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند، افزود: تاکنون ۷۰ درصد از کل جمعیت استان، دز اول واکسن و ۵۳ درصد نیز هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که آمار واکسیناسیون کرونایی در استان، ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: هم‌چنین تاکنون ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان، دز اول و ۶۵ درصد نیز دز دوم خود را دریافت کرده‌اند.

درستی از بستری بودن ۸۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: با توجه به تکمیل درصد بالایی از واکسیناسیون جمعیت استان، مراکز واکسیناسیون سطح استان تقریبا خلوت بوده و سایر افرادی که هنوز دز اول و یا دوم خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند به راحتی به این مراکز مراجعه کنند.

وی در خصوص زمان فعالیت مراکز واکسیناسیون استان نیز تشریح کرد: مراکز سلامت و بهداشت فقط تا ساعت اداری ( از صبح تا ساعت ۱۴ ظهر) و مراکز تجمیعی نیز تا ساعت ۱۹ فعالیت می‌کنند اما دو مراکز تجمیعی واکسیناسیون نصف راه و مصلی تبریز تا ساعت ۲۳ و مرکز شمیم پایداری تبریز تا ساعت ۲۲ به تزریق واکسن می‌پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.