فرماندار میبد یزد با تأکید بر اینکه برگزاری مراسم نخل برداری در شب اول محرم قانون شکنی است، گفت: با برگزارکنندگان این مراسم به طور جدی برخورد می شود.

فرماندار میبد یزد گفت: برگزاری مراسم نخل‌برداری در شب اول ماه محرم در یکی از محله‌های میبد، قانون‌شکنی است و با برگزارکنندگان به طور جدی برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش جماران، حسین فلاح افزود: این افراد متأسفانه با اقدام خلاف قانون خود علاوه  در بد جلوه دادن فرهنگ خوب و ارزشمند عزاداری در میبد، با عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی (در وضعیت قرمز بیماری کرونا) سلامت مردم را مورد تهدید قرار دادند.

وی ادامه داد: این حرکت علاوه بر اینکه باعث خدشه دار شدن عزاداری مردم شریف میبد شد، نشان داد که بعضی‌ها همچنان علیرغم تأکیدهای مسوولان سازمان تبلیغات و دستگاه قضا به قانون و اصول بهداشتی بی‌اعتنا هستند.

رئیس شورای تأمین شهرستان میبد با اشاره به اینکه متاسفانه سلامت مردم و جلوه‌های شور و شعور حسینی (ع) برای این افراد چندان اهمیتی ندارد، تصریح کرد: وظیفه همه مراجع قانونی است تا با تخلف‌کنندگان در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برخورد جدی و قانونی به عمل‌آورند.

وی در ادامه از همه هیات‌های عزاداری که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی در عزاداری‌ها را مورد توجه قرار داده‌ند، قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.