پویش محرم با هدف کمک به نیازمندان خوزستان در قالب کمک مؤمنانه راه اندازی شد.

مدیرعامل انجمن چهارده معصوم (ع) اهواز گفت: با راه اندازی پویش محرم که هدف از آن کمک به خانواده‌های نیازمند در قالب کمک مؤمنانه است فرهنگ انفاق و نیکوکاری به عنوان یک "معروف" در جامعه ترویج خواهد شد.

به گزارش جماران، احمد رضا کلاهدوز سه‌شنبه در آستانه حلول ماه محرم الحرام در نشست خبری با خبرنگاران رسانه ها افزود: رسانه‌ها با ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری یاری‌گر ما در این پویش خواهند بود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ خانواده زیر پوشش انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز هستند افزود: این انجمن از سال ۱۳۶۷ فعالیت خود را با اولویت به اصل رفع محرومیت و تامین نیاز خانواده‌ها و حفظ شان، حرمت و کیان نیازمندان در همه مراحل کمک رسانی به منظور رسیدگی به امور ایتام و نیازمندان شروع کرده و هم اکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ خانوار و بالغ بر چهارهزار نفر را زیر پوشش قرار داده است.

وی گفت: انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز با همت خیرین از بدو تاسیس نسبت به تامین نیازهای مادی و معنوی خانواده های ایتام و نیازمند اهتمام داشته و فعالیت های زیادی در زمینه های فرهنگی، اشتغالزایی و تامین مسکن نیازمندان انجام داده است.

مدیرعامل انجمن چهارده معصوم اهواز با اشاره به سی و دومین سال فعالیت این انجمن تصریح کرد: فعالیت انجمن در دهه اول بیشتر به مسایل معیشتی خانواده‌های زیرپوشش مانند حقوق ماهانه، سبد غذایی ، درمان، مسکن، پوشاک و نوشت افزار معطوف بود افزود: در دهه دوم فعالیت، با توجه به شرایط جامعه و ایجاد برخی آسیب‌های اجتماعی، معاونت فرهنگی در این مجموعه حمایتی تاسیس شد و منشاء خدمات زیادی نیز شده است.

کلاهدوز اظهار داشت: پارسال از جمعیت ۲ هزار نفری دانش آموزی و دانشجویی زیرپوشش ۷۵۰ نفر در مدارس خود ممتاز درسی شناخته شدند که برای آنها جشن ممتازان برگزار شد. همچنین کتابخانه ای با ۱۳ هزار جلد کتاب و مهدکودک راه اندازی شد.

وی گفت: واحد اشتغال وکاریابی به منظور توانمند سازی و استقلال مالی خانواده‌ها نیز تاسیس شد و با سازمان فنی و حرفه ای نیز تفاهم نامه ای منعقد شده تا در راستای توانمندسازی به خانواده‌های زیرپوشش آموزش لازم داده می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز با اشاره به اقدام این انجمن در دهه سوم فعالیت خود افزود: در کنار تامین معیشت و ایجاد توانمندسازی،  مشاوره به خانواده ها و توجه به مسائل روانشناختی افراد زیرپوشش رویکرد این انجمن در دهه سوم فعالیت است.

وی تصریح کرد: در این دوره به منظور خدمات رسانی به خانواده های نیازمند صندوق قرض الحسنه تاسیس شد که هیچگونه سودی از وام گیرنده دریافت نمی کند. راه اندازی موسسه آموزشی آیین ومعرفت جنوب دیگر اقدام انجمن در جهت اعتلای آموزش و فرهنگ شهر است که حدود ۱۰ سال از تاسیس آن می گذرد.

کلاهدوز بیان کرد: شیوع بیماری کرونا و بروز تورم و گرانی در جامعه مشکلاتی را برای انجمن ایجاد کرده و به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن فضای کسب و کار از تورم و گرانی،  کمک های مردمی نیز کمتر شده است لذا انجمن به تنهایی و با شیوه‌های قبلی نمی‌تواند در تامین نیازهای خانواده های زیرپوشش فائق آید.

 وی اظهار داشت: انجمن خیریه اقدام به راه اندازی پویش هایی در فضای مجازی کرده و با توجه به اینکه محرم در پیش است پویش کمک به این خانواده ها نیز از سوی انجمن راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.