معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد از اقامه نماز عید فطر در 500 مسجد این استان خبر داد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به اقامه نماز عید فطر در 500 مسجد این استان، گفت: تمام برنامه‌های فرهنگی جانبی در جوار مکان‌های برگزاری نمازعید باید بر اساس رعایت دقیق بهداشتی انجام شود.    

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام علی کارگر از شرکت کنندگان در نماز عیدفطر خواست، با توجه به توصیه کارشناسان برای پیشگیری از بیماری کرونا موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع کرونا مردم برای حضور در نماز علاوه بر ماسک  و دسکش باید زیرانداز و مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

این مسئول فرهنگی استان در ادامه اظهار کرد: جمع‌آوری زکات فطریه توسط نهادهای حمایتی نیز در چارچوب مقررات و بر اساس شرایط لازم صورت می‌گیرد.

کارگر اظهار کرد: تمام برنامه‌های فرهنگی جانبی در جوار مکان‌های برگزاری نمازعید باید بر اساس رعایت دقیق بهداشتی انجام شود.    

تاریخ دقیق عید فطر با رویت هلال ماه شوال مشخص می شود، اول ماه شوال،پایان ماه رمضان است و این روز از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است و پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان ، عید فطر در ایران ۲روز تعطیل رسمی است و بر اساس تقویم عید فطر امسال  روز یکشنبه چهارم  خرداد ماه جاری است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ،۲ هزار مسجد فعال دارد .

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز پنجنشبه با اعلام بهبودی ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و ۲۴۹ تن رسید.

کیانوش جهانپور  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر اول خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی ۲ هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری (۱۵ درصد) و  ۲ هزار و ۴۱ مورد (۸۵ درصد) سرپایی و رهگیری تماس نزدیک هستند.

وی ادامه داد:  بر اساس این گزارش ها  ۲ هزار و ۶۵۵  بیمار تحت مراقبت در بخش های آی. سی .یو قرار دارند که تاکنون ۷۴۶ هزار و ۴۵ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در آزمایشگاه ها انجام شده است.

جهانپور با بیان اینکه  بیماریابی فعال در کشور گسترش یافته و حدود ۸۵ درصد موارد جدید از بین بیماران خفیف است گفت: از مردم می خواهیم همچنان فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و پرهیز از هرگونه تردد و مسافرت غیرضروری را رعایت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.