دکتر نقی تقوایی افزود: از تمام اقشار جامعه و به ویژه دانشجویان دعوت می شود تا در این پویش در تامین خون سالم برای بیماران به ایفای نقش بپردازند و با گرفتن عکس در زمان اهدا در مسابقه اهدای عاشقی شرکت کنند تا در عید سعید فطر جوایزی به قید قرعه به دوستان تعلق گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش اهدای خون در استان یزد به علت شیوع ویروس کرونا و هم زمانی این اتفاق با ماه مبارک رمضان، مردم به علت روزه داری و نگرانی از بیماری کرونا کمتر جهت اهدا خون مراجعه می‌کنند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان یزد وی گفت: اهداکنندگان خون اطمینان داشته باشند که انتقال خون استان بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌ انتقال خون ایران ، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و همیشه مراکز انتقال خون و تمام تجهیزات این مرکز، ضد عفونی و استریل می‌شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد ادامه داد: نیاز به خون همیشه وجود دارد و مصرف خون در هر زمان و شرایطی پابرجاست با این حال در برخی مواقع با کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم که از مردم انتظار می‌رود ضمن رعایت نکاتی که برای پیشگیری از کرونا مطرح می‌شود با مراجعه به مراکز اهدای خون جهت کمک به  نیازمندان در این امر ضروری مشارکت نمایند.

تقوایی اضافه کرد: خون اهدایی در اعمال جراحی، تصادفات، زایمان و بسیاری از بیماریها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد، نوع آزمایش های به عمل آمده از خون های اهدایی را هپاتیت ‎ ،C ،B ایدز و بیماری های مقاربتی ذکر کرد.
متوسط اهداکنندگان خون در استان یزد به ازای هر هزار نفر جمعیت 37 نفر است در حالیکه این رقم در کشور 27 نفر است.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی ها زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.