علی نمازی روز دوشنبه در نشست خبری برخط (انلاین) که از سوی خانه مطبوعات یزد برگزار شد افزود: در این مرحله ثبت نام جدید سهام عدالت یا افزایش سهام وجود ندارد و اگر پیامک یا از طریق شبکه مجازی مطالبی در این زمینه دریافت کردند با آنها توجه نکنند نوعی کلاهبرداری است.

وی با بیان اینکه ۲ روش مدیریت در آزادسازی سهام عدالت، پیش‌بینی شده است اضافه کرد: یکی، مدیریت خود فرد بر سهام و دیگری مدیریت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است.

نمازی خاطرنشان کرد:  سهامداران می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از وضعیت سهام و میزان سود دریافتی مطلع شده و یکی از روش‌های مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب نمایند و نیازی به مراجعه به هیچ مرجع دیگری نیست.

وی افزود: در حال حاضر ۶۲۰ هزار و ۴۷۲ نفر در استان مشمول سهام عدالت هستند که این تعداد ۱.۲۶ درصد مشمولان کشور را تشکیل می دهد و مشمولان با وارد کردن کد ملی و درج و تایید اطلاعات فردی، نحوه آزادسازی سهام خود را انتخاب کنند.

نمازی اضافه کرد: در روش مستقیم، سهامدار مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت خود را بدون واسطه و با لحاظ مراتب تعیین شده توسط سازمان خصوصی سازی در دست می گیرد و خود مسئول حفظ، نگهداری و مدیریت آن است و قابلیت نقل و انتقال به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس به عهده سهامدار است.

این مسول اظهار داشت: در روش دوم سهامدار مالکیت و مدیریت سهام را به  شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می سپارد و  خود حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: مشمولان سهام عدالت تا هشتم خرداد ماه فرصت دارند که نسبت به مدیریت و انتخاب هر یک از این ۲ گزینه اقدام کنند و به مشمولان توصیه می‌شود با بررسی و مشورت این کار را انجام دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد تصریح کرد: اگر سهامداری در این مدت وضعیت سهام خود را مشخص نکرد به صورت خودکار گزینه دوم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است، برایش لحاظ می شود.

نمازی به صدور ابلاغیه مقام معظم رهبری، موافقت معظم له با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت و نقش آن در گسترش عدالت اجتماعی گفت: در این راستا سازمان خصوصی‌سازی با همکاری و مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر نهادهای فعال در بازار سرمایه، اقدام به فراهم نمودن تمهیدات و اقدامات عملی لازم برای تحقق این امر نموده است تا با توجه به موارد سه‌گانه مورد تأکید مقام معظم رهبری، شرایط بهره‌مندی هرچه سریع‌تر مردم از منافع و مدیریت سهام مذکور فراهم شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد از سهامداران خواست در فروش سهام خود عجله نکنند و تا دوماه آِینده صبر کنند تا سبد هر نفر در بورس و شرکت‌های سبد سهام عدالت مشخص شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.