به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بیمارستان شهید رهنمون یزد دکتر سید جلیل میرمحمدی در جریان بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از این بیمارستان ضمن بررسی نحوه تأمین منابع مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز آن افزود: امیدواریم بخشی از بودجه مورد نیاز توسط استانداری، بخشی توسط دولت، بخشی توسط خیرین و بخش دیگری هم از دفتر مقام معظم رهبری تأمین گردد. 

وی ساخت بیمارستان بحران در یزد را ضروری دانست و اظهار داشت: ساخت این مرکز برای اولین بار در کشور در یزد کلید خورده  و قرار است با تکمیل و نوسازی ساختمان قدیمی بیمارستان رهنمون این مهم به وقوع بپیوندد. 

 نماینده منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: با نوسازی و تجهیز ساختمان قدیمی بیمارستان شهید دکتر رهنمون، ۱۵۰ تخت به ظرفیت بیمارستان اصلی اضافه خواهد شد که می تواند بخش های چشم پزشکی، زنان و زایمان، گوش و حلق، نورولوژی و اطفال را داشته باشد و در زمان ایجاد هرگونه بحران، بلافاصله تخلیه و در اختیار ستاد بحران قرار گیرد. 

 وی یادآور شد: این بیمارستان پس از تکمیل، دارای ۱۲۰ تخت عادی، ۲۰ تخت ICU و ۱۵ تخت NICU و ۶ اتاق عمل مجهز و استاندارد خواهد بود که اورژانس، سی تی اسکن و رادیولوژی مجزا هم خواهد داشت. 

دکتر میرمحمدی اضافه کرد: تاکنون تمامی ساختار تاسیساتی این ساختمان را تعویض و نوسازی کرده‌ایم.

دکتر محمد رضا میرجلیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز با تقدیر از همکاری نماینده منتخب مردم تفت و میبد در ساخت بیمارستان بحران اظهار داشت: چنانچه منابع مالی مورد نیاز که حدود ۸ میلیارد تومان برآورد شده است تأمین و به موقع پرداخت گردد، میتوانیم ظرف مدت ۳ ماه آن را آماده و در پاییز در صورت شیوع مجدد کرونا، بکار گیریم. 

دکتر محمد حسین دهقانی رییس بیمارستان نیز در جریان این دیدار گفت: حسن مهم ساخت بیمارستان بحران در این مکان، منفک بودن آن از ساختمان اصلی است در عین حالیکه همجوار با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی می باشد در کوتاه ترین زمان ممکن می توان خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به آن ارائه کرد. 

ساخت بیمارستان بحران کمک میکند تا دیگر بیمارستان ها بتوانند در زمان بروز هرگونه بحران طبیعی، به خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود پرداخته و از تعطیلی بخش های مهم آنها جلوگیری گردد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.