به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل نخستین سلامتکده تخصصی طب سنتی ایرانی در شهرستان یزد، بیمارستان فوق تخصصی خون و آنکولوژی ،بخش جدید عفونی و مرحله اول و دوم اورژانس بیمارستان شهید صدوقی و پد اورژانس هوایی این بیمارستان است .
نخستین سلامتکده تخصصی طب سنتی ایرانی با 2 هزار متر مربع زیربنا در سه طبقه ساخته شده است.
پزشکان سلامتکده متخصص طب سنتی هستند و خدماتی از قبیل حجامت، زالو درمانی، ماساژ درمانی، آب درمانی، رژیم و خدمات مشاوره ای - درمانی به بیماران ارائه می دهند.
افتتاح این مرکز، گامی در راستای ارائه خدمات طب ایرانی-سنتی براساس اصول علمی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از باورهای عمومی در خصوص خدمات تخصصی طب ایرانی است.
همچنین بیمارستان فوق تخصصی خون و آنکولوژی میرزا محمد صادقیان فیروزآبادی و بانو در مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی افتتاح شد.
این بیمارستان با زیربنای هشت هزار و 500 متر مربع، دارای 116 تخت در 6 طبقه ساخته شده است.
بیمارستان یاد شده شامل بخش های غربالگری خون و سرطان، درمانگاه، اتاق عمل سرپایی، بخش مراقبت های ویژه و پیوند مغز و استخوان، خون و آنکولوژی بزرگسالان، خون و آنکولوژی اطفال، مرکز تحقیقات خون و آنکولوژی و بخش جراحی خون و آنکولوژی است.
بخش جدید عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد از دیگر طرح های بهره برداری شده است که این بخش با زیربنای یکهزار و 200 مترمربع و دارای 26 تخت و در یک طبقه ساخته شد.
همچنین مرحله اول و دوم اورژانس بیمارستان شهید صدوقی با ٩٠٠ متر مربع زیربنا و 30 تخت بهره برداری رسید.
دیگر طرح ها پد اورژانس هوایی این بیمارستان است.
در حال حاضر دو پد اورژانس هوایی در بیمارستانهای شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون یزد فعال است.
همچنین صبح امروز با حضور وزیر بهداشت یک مرکز خیری خدمات جامع سلامت و «هلی پد اورژانس » شهید ذوالفقاری در یزد به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت دوشنبه شب وارد یزد شد و امروز 42 طرح بهداشتی و درمانی با 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان به بهره برداری می رسد.
افتتاح نخستین بخش بستری طب سنتی ایرانی، بهره برداری از پرورژه های بهداشتی و درمانی بصورت ویدئو کنفرانس در شهرستانها، بخش آنژیوگرافی و بخش زایمان بیمارستان افشار ، ید درمانی از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در یزد است.
تعدادی از طرح ها با حضور وزیر بهداشت و تعدادی هم به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.
14 بیمارستان دولتی در یزد زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی یزد و در مجموع 132 مرکز بهداشتی، درمانی شهری در استان فعالیت دارد.
مجموع واحدها بهداشتی و درمانی استان یزد 349 واحد که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.