غلامعلی سفید روز چهارشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور جمعی از مسئولان و یادمان شهید صدوقی برگزار شد افزود: مردم‌داری سومین شهید محراب زبانزد خاص و عام بود و با تشکل‌های خیری همکاری مستمر داشت .

وی ادامه داد: بیمارستان سیدالشهدا، مسجد حظیره و دیگر فعالیت‌های عام المنفعه با پیگیری و مدیریت سومین شهید محراب انجام شد و در کارهای اجتماعی همواره پیشقدم بود .

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: هر کجا سیل یا زلزله می‌آمد و در هر کجای کشور بود، همواره یزدی‌ها با رهبری سومین شهید محراب پیشقدم بودند و این منش و رفتار هنوز از ایشان به یادگار مانده و در یزدی‌ها وجود دارد.

سفید افزود: شهید صدوقی توسعه گرا و همیشه به دنبال تعالی یزد بود و قبل از آنکه دولت وارد شود انتقال آب را برای یزد شروع کرد و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه یزد و حتی اداراتی همچون اداره استاندارد با پیگیری این شهید بزرگوار در یزد راه اندازی شد.

سفید اظهار داشت: حتی در مقابل تهدید به شهادت نیز جمله معروف مرغابی را از آب می‌ترسانید بیان کرد و در برابر تهدید مثل کوه ایستادگی و در نهایت جانش را تقدیم اسلام و انقلاب کرد و به فیض شهادت نایل شد.

همچنین حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، شاعر یزدی در این نشست گفت: شهید صدقی به عنوان یک رهبر و انسانی مردمی همواره در بهترین وجه مردم را همراهی می‌کرد و ایشان یار امام بود و هرگز ایشان را در مبارزات تنها نگذاشت.

همچنین حجت‌الاسام محمد معزالدینی، امام جمعه موقت یزد در این نشست گفت: شهید محراب به طور کوتاه و خلاصه خداترس بود و همه چیز را برای خدا می خواست و مردم را در همه فعالیت‌ها می دید و هرگز مردم را تنها نگذاشت و به همین دلیل اقشار مختلف مردم نیز همچنان ارادت و توجه را به این شهید دارند.

در پایان این نشست که با حضور معاون سیاسی استاندار، فرماندار یزد، عالیه محرابی شاعر، عزیزی شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شد، سعید میرزایی مداح اهل بیت مرثیه ای در سوگ وفات حضرت خدیجه (س) و یادمان شهید محراب آیت الله شهید صدوقی قرائت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.