به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، سردار محمد رضا یزدی در اولین همایش تشکل های مردمی شهر تهران که در سالن رشادی سپاه محمد رسول الله(ص) بزرگ انجام شد افزود: در آموزه ها و احادیث دینی به کنار هم بودن توجه زیادی شده است چراکه این تجمع ها می تواند ارزش معنوی زیادی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه با همدلی و همکاری کارهای متعددی را می توان انجام داد خاطر نشان کرد: توانستیم در سه سال اخیر با این رویکرد اقدامات ماندگاری را در ماجرای سیل، زلزله، محرومیت زدایی، کمک به بیماران و کمک به کودکانی که پدر و مادران خود را از دست داده را توسط مردم ثبت کنیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ به محله هرندی پایتخت اشاره کرد و گفت: هرندی به موضوعی نگران کننده برای پایتخت تبدیل شده بود و در یک سال و نیم گذشته به صورت جدی و با حضور مردم بسیاری از معتادین را جمع آوری کردیم.

وی با بیان اینکه پس از جمع آوری معتادان برای ترک اعتیاد به مدت ۶ ماه میهمان ما بودند تصریح کرد: ۷۰ درصد از این افراد در این دوره علاوه براینکه به خانه برگشتند نیز از مصرف اعتیاد خود پایان دادند.

سردار یزدی بیان کرد: حضور مجموعه سمن ها می تواند روح دیگری را به جامعه بدمد چرا که آشنایی آنها به مسایل کشور، جامعه نیز با دیدن کارهای خوب شما تشویق می شوند.

مسئولیت اجتماعی سپاه ارزشمند است
امام جمعه موقت تهران همچنین در این همایش با اشاره به اینکه اگر مسئولیت اجتماعی سپاه نبود، هرگز این اقتدار برای ملت ایران خلق نمی شد تصریح کرد: این اقتدار دستاورد مسئولیت پذیری این نهاد است.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد با بیان اینکه ما در دین مبین اسلام و قرآن کریم نگاه ویژه ای به جامعه داریم تاکید کرد: جامعه نزد انبیا الهی و پیامبر اکرم از جایگاه ویژه ای برخوردار است چراکه هدف نظام سیاسی و اعتقادی ارتقا و ساختن جامعه است.

وی ادامه داد: از ویژگی بارز انبیا الهی تشویق به سلامت خانواده است و نظام خانواده باید تلاش کند تا به این سلامت برسد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه تولد در سلامت نیز مرگ در سعادت را در پی دارد افزود: سردار سلیمانی نمونه بارز این موضوع است چراکه وی ۴ دهه خوب زندگی کرد و در نهایت بهترین سرنوشت(شهادت) نصیب وی شد.

در این مراسم از خانواده های شهدای مقاومت حسین پورجعفری، مظفری نیا و هادی طارمی تقدیر و  از تندیس ویژه گردهمایی تشکل مردم نهاد رونمایی شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.