محمدهادی زارع زاده روز پنجشنبه در حاشیه توزیع بخشی از مواد ضدعفونی کننده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مواد توزیع شده مورد تایید یکی از شرکت های دانش بنیان است که از سوی موکب خدام الحسین (ع) و با همکاری یکی از شرکت های لبنی و مشارکت خیران  توسط تیم جهادگران سلامت توزیع شد .

وی با قدردانی از مشارکت خوب خیران ، اظهارکرد: همچنان برای تامین مایع ضد عفونی و تولید ماسک نیاز به همراهی ، همکاری  و مشارکت مردم و افراد خیر است .

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ تیم جهادی متشکل از ۶۰۰ نفر نیروهای بسیجی و مردمی برای مقابله با کرونا فعالیت دارند ، خاطرنشان کرد: این افراد در تهیه ، تولید و توزیع ماسک ، مایع ضدعفونی و گندزدایی نقاط مختلف شهر فعالیت دارند .

وی  خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری ۲۵۰ نفر از خواهران بسیجی در ۲۲۰ کارگاه خانگی حدود ۱۵۰ هزار عدد ماسک تولید شد که ۱۳۰ هزار آن در میان اقشار مختلف مردم و مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شد .

زارع زاده با اشاره به اهمیت قرنطینه خانگی مردم در برابر کرونا ، یادآورشد: با استفاده از۵۳ هزار لیتر محلول پاشی در هفت مرحله در طول شب نقاط مختلف شهر از سوی تیم های جهادی ضدعفونی و گندزدایی شد.

وی یادآور شد: تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دست لباس گان و شیلد، برای استفاده بیماران و کادر درمانی  بیمارستان ها دوخته شد .

همچنین فرماندار و رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا در ابرکوه در بازدید از مراحل تولید مایع ضد عفونی با قدردانی از تیم های جهادی و نیروهای مردمی و برخی شرکت های تولیدی گفت: انصافا نیروهای جهادگران سلامت و ۴۰۰ نفر از پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی تلاش مضاعفی در مقابله با بیماری کرونا انجام دادند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین رییس  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به  پنج هزار و ۴۸۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز( چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۰  بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹(کرونا) در کشور شناسایی شدند .

وی گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۱۰۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهارکرد: تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام شد.

وی بیان کرد: گرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی رعایت شود و لغو تردد و سفرهای غیرضروری هم در دستور کار باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.