به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، مصطفی فاطمی افزود: هتل‌ها در زمان شیوع کرونا به صورت داوطلبانه اعلام تعطیلی کردند و هم‌اکنون که برخی از اصناف بازگشایی شده و تکنسین‌ها و نیروهای کارخانجات نیاز به اقامت در هتل‌ها دارند مجاز به بازگشایی هستند.

وی با اشاره به اینکه این بازگشایی به شرط رعایت پروتکل بهداشتی است ادامه داد: این پروتکل بسیار سختگیرانه بوده و بندهایی نظیر ضدعفونی کردن اماکن به صورت روزانه سه نوبت و دارا بودن دستگاه تب سنج برای کنترل همه افراد است.

این مسوول گفت: البته همه اقامتگاه‌ها مجاز به بازگشایی نیستند، خانه‌های مسافر در حال حاضر به هیچ وجه امکان پذیرش مسافر را نخواهند داشت.

فاطمی گفت: اقامتگاه‌های نیمه رسمی و غیررسمی مثل زائرسراها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تا زمان اعلام ستاد مبارزه با کرونا نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی  خاطر نشان کرد: هر هتلی که بخواهد فعالیت خود را آغاز کند ابتدا باید درخواست رسمی دهد و بازرسان نیز از آن واحد بازدید کنند. هر واحدی که بدون درخواست فعالیت کند پلمب خواهد شد.

وی افزود: البته تاکنون درخواست زیادی صورت نگرفته و فقط هتل‌هایی که با واحدهای صنعتی ارتباط دارند، درخواست خود را مطرح کرده اند.

هم اکنون در استان تعداد ۷۰ هتل، هتل ـ آپارتمان و مهمانسرا با ظرفیت ۱۵۲۹ اتاق و ۳۸۳۹ تخت و همچنین ۵۹ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان فعالند .

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، یکهزار و ۷۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی دارد.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.