محمدرضا شهسواری با بیان این که تمامی  امکانات و شرایط لازم برای حمل کالای تجار از بنادر دریایی کشور به بندرخشک و ترخیص آن از گمرک مهیا شده  افزود: بازرگانان پس از ترخیص کالای خود می توانند از خدمات انبارداری، سردخانه ای و حمل ریلی و جاده ای بندرخشک پیشگامان با شرایط و تعرفه مطلوب استفاده کنند.

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی این تعاونی ، وی به تفاهم کشتیرانی جمهوری اسلامی و بندرخشک به منظور دپوی کانتینر خالی در گمرک اشاره کرد و این امکان را در راستای تسهیل جابجایی و حمل کالای بازرگانان دانست.

این مسوول ،  استقرار گمرک به منظور ترخیص قطعی کالا در بندرخشک را زمینه ساز سهولت در ترخیص کالا و ارسال از مرکز کشور به کلیه مقاصد داخلی و خارجی دانست و ابراز امیدواری کرد که صادرات کالا به کشورهای همسایه از بستر فراهم شده در بندرخشک پیشگامان شتاب بیشتری بگیرد.

 با تکمیل فاز نخست بندرخشک پیشگامان در مرکز جغرافیایی کشور در استان و بهره برداری کامل از پایانه حمل ریلی در این بندر تعاونی، امکان ترخیص قطعی کالای تجار و بازرگانان از گمرک بندرخشک فراهم شد.

بندرخشک یادشده نخستین بندرخشک تعاونی ایران است که با مجوز هیات دولت در حال تکمیل و بهره‌برداری است و  در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد در شهرستان مهریز در حال ساخت است و تاکنون روند اجرایی خوبی داشته است.

این بندر ۶ هزار سهامدار مستقیم و ۴۰ هزار سهامدار غیر مستقیم دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.