سرهنگ اکبر صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت : خواهران بسیجی از حوزه مقاومت شهدای خواهر و فاطمه الزهرا (س) بافق در ۲ کارگاه این تعداد ماسک را تولید کردند و در حال دوخت هفت هزار عدد ماسک دیگر نیز هستند و این حرکت جهادی آنها  تا ریشه کنی کرونا ادامه دارد.

وی افزود: ۳۰ نفر از خواهران بسیجی به طور افتخاری و با تجهیز کارگاه به چرخ‌های خیاطی شخصی به تولید ماسک پرداختند که پس از تولید و فرایند پرتوافکنی رایگان در شهرستان توزیع می شود.

صادقی بیان کرد: با  شیوع کرونا و افزایش نیاز مردم به اقلام بهداشتی این افراد شروع به کار کردند و در این راستا زمینه تولید ماسک N۹۵ در کارگاهای تولید ماسک بسیج بافق فراهم شد و به زودی این کار آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان بافق در هشت سال دفاع مقدس تاکنون ثابت کردند که پای آرمان‌های امام، شهدا و ولایت ایستاده اند گفت: امروز نیز همین بانوان با تولید ماسک‌های معمولی و N ۹۵، بخشی از نیاز جبهه مقابله با ویروس کرونا را تأمین می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق همچنین ضد عفونی معابر شهری را از دیگر برنامه‌های سپاه  بیان کرد و یادآور شد: بسیجیان و نیروهای سپاه به گندزدایی و ضدعفونی معابر، فضای مساجد و مکان های عمومی نیز پرداختند.

همچنین ۵۰ بانوی جهادگر جبهه سلامت بافق این روزها در یکی از آب انبارهای قدیمی شهر به تولید دستکش یکبار مصرف مشغول هستند و از دهم اسفنند ۹۹ تاکنون بیش از ۴۰ هزار جفت دستکش تولید و بین جامعه هدف توزیع کردند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۹ بهمن سال ۹۸ تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به پنج هزار و ۲۰۹ تَن رسید.

کیانوش جهانپور ظهر دوشنبه با ارائه گزارشی افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر اول اردیبهشت ۹۹  بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور  شناسایی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش مراکز بهداشتی و درمانی ۳۱ استان کشور  تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ فرد مبتلا به کووید - ۱۹  نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۳۸۹ تن در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۳ هزار و ۱۲ آزمایش تشخیص پی. س.آر(PCR) کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه  انجام شد ، افزود: با توجه به افزایش ترددها و بازگشایی ها رعایت فاصله گذاری فیزیکی بیش از گذشته لازم است و استفاده از محلول های ضدعفونی، شستن مداوم دست ها و رعایت اصول بهداشتی حتی بیش از گذشته ضروری است و از مردم می خواهیم همچنان از ترددها و سفرهای غیرضروری خودداری کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.