علی نمازی گفت: مجوز سرمایه گذاری این نیروگاه  از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور صادر شده و سرمایه گذار در حال فراهم کردن مقدمات کار و مکان یابی برای احداث این نیروگاه است.

وی ظرفیت تولید برق این نیروگاه را 300 مگاوات اعلام کرد و اظهار داشت: سرمایه گذار مجوز لازم را دارد تا برق تولیدی را به صورت مستقیم به کشورهای همسایه ایران صادر کند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، نمازی میزان سرمایه گذاری این طرح را 300 میلیون یورو رو اعلام کرد و گفت: برای فرایند صدور مجوز این طرح  نشست های متعدد تخصصی جهت  پذیرش سرمایه گذاری خارجی، ارایه راهنمایی و مشوق های سرمایه گذاری و  اعتبار سنجی سرمایه گذار  از سوی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد انجام شده است.

بر اساس پژوهش ها، بررسی ها و یافته های محققان ایرانی و خارجی استان یزد به دلیل کویر بودن دارای بیشترین زاویه مناسب تابش نور خورشید است و به همین دلیل به بهشت انرژی خورشیدی ایران معروف است و سرمایه گذاران خارجی استقبال خوبی در این بخش دارند.

هم اینک 7 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت اسمی 70 مگاوات و ظرفیت فعال 53 مگاوات با حجم سرمایه گذاری مصوب 76 میلیون دلار توسط سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش، هلند، قبرس، لهستان و امارات متحده عربی در استان یزد در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.