سیدمجتبی حسینی پور گفت: با توجه به مصوبه شورای راهبری توسعه مدیریت  این گزارش مربوط به ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۷ دستگاه‌های اجرایی در دسترس عموم قرار گرفت. 

وی با اشاره به اهمیت شفاف‌سازی عملکرد دستگاه‌ها در راستای سیاست‌های کلی نظام اداری اظهار کرد: تدوین و استقرار نظام نظارت مردم و تشکل‌ها بر عملکرد و خدمات دولتی و ارائه گزارش سالانه از مبانی قانونی انتشار این مستندات است.

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی این سازمان، این مسوول ، هدف این  امر را  اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و عملیاتی نمودن برنامه‌ها و سیاست‌های کلی اصلاح نظام اداری و نیز تحقق منشور حقوق شهروندی ذکر کرد.  

حسینی پور افزود: ارتقای دسترسی مردم، محققان، کارشناسان و سایر افراد به داده‌های در اختیار دستگاه‌های دولت و ارتقای ظرفیت نظارت مردمی و نهادهای مدنی بر عملکرد دستگاه‌های دولتی از دیگر اهداف انتشار این مستندات است.

وی خاطر نشان ساخت: در صورت اعلام دلایل ممنوعیت انتشار شاخص از سوی آن دستگاه، استدلال ارائه شده نیز به عنوان دلایل و مستندات قانونی حذف شاخص از فرآیند انتشار اعلام شده است.

 عناوین شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۷ دستگاه‌های اجرایی به همراه اهداف، عملکرد و مستندات ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی به صورت عمومی منتشر شده و از طریق سایت این سازمان در دسترس همه مردم و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.