به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در دومین نشست قرارگاه مواسات استان یزد اظهار داشت: برخی از مساجد استان در حال حاضر مراکز نیکوکاری فعال دارند و برای سایر مساجدی که این مراکز را ندارند هم هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا با تأسیس این مرکز زمینه جذب کمک‌های مردمی فراهم شود.

وی عنوان کرد: تأسیس این مراکز نیکوکاری هم می‌تواند زمینه شناسایی هرچه بهتر نیازمندان در سطح شهرها را فراهم کند و هم در حوزه توزیع کمک‌ها مشارکت‌های لازم را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: نکته دیگری که در ظرفیت این مراکز باید به آن اشاره شود، هدایت کردن کمک‌های خیری و زمینه سازی برای مشارکت مردم در این عرصه است.

نجیمی بر ضرورت برخورداری کمک‌های مردمی از پیوست فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر کمک‌ها بدون پیوست فرهنگی باشد تأثیرگذاری لازم را به دنبال ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمع آوری کمک‌های مردمی به صورت پراکنده انجام می‌شود و گاهی توزیع کمک‌ها هم پراکنده و موازی است، گفت: باید در اسرع وقت اقدام به معرفی یک شماره حساب واحد برای جمع آوری کمک‌های مردمی انجام شود و توزیع هم با هماهنگی این ستاد صورت گیرد تا جلوی موازی کاری گرفته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: اگر بتوان پول جمع آوری شده برای کمک را سهام به نام نیازمندان بخریم، می‌توان کار اساسی برای نیازمندان انجام داد و در طول سال درآمد پایداری برای آنها تأمین کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.