محمد رضایی روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته افزود: سال گذشته  ۹۸.۵ درصد بودجه بانک‌های استان به صورت وام در بخش اقتصادی هزینه 

 شد.

وی ادامه داد: در این مدت از مجموع ۲۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه بانک‌های مختلف  ۲۶۳ هزار میلیارد تومان به تعهدات آنها در قبال طرح‌های اقتصادی متعدد اختصاص یافت و اقدام شد.

همچنین استاندار یزد با اشاره به اینکه جایگاه نظام بانکی و تسهیلات برای تحقق جهش تولید قابل توجه است، گفت: تحقق تولید و پیشرفت صنعت در گروی حمایت‌ شبکه بانکی است. 

محمدعلی طالبی افزود: افزایش سقف اختیار بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و ضمانت نامه‌ها، تسریع در

 پرداخت تسهیلات، حمایت از واحدهایی که بر اثر کرونا دچار مشکل شدند، تعویق تسهیلات و استمهال بدهی‌ها از جمله انتظار از بانک‌هاست.

وی با بیان اینکه مدیران بانک‌ها،  پیگیری برای رفع مشکلات تولیدکنندگان را در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: انتظار  از بانک‌ها، اقداماتی فراتر از مصوبات ملی است و مدیران ، حداکثر استفاده از اختیار خود برای کمک به جهش تولید و واحدهای متضرر از کرونا را به کار گیرند. 

طالبی بیان کرد: به رغم تاکید بر ترویج بانکداری الکترونیکی با این حال هیچ محدودیتی برای ارایه خدمات به افراد در بانک‌ها نباید وجود داشته باشد و اقداماتی همچون دریافت نکردن پول نقد در بانک‌ها و دیگر اقداماتی  که موجب نارضایتی عمومی می‌شود، مورد تایید نیست. 

استاندار یزد با اشاره به اینکه بانک‌ها بر نحوه هزینه کرد تسهیلات در زمینه اشتغال، نظارت جدی داشته باشند گفت: مهمتر از کمیت، کیفیت نحوه پرداخت تسهیلات است و در همین راستا باید تاثیر این تسهیلات بر اشتغال و تولید به صورت شفاف بیان و مشخص شود. 

طالبی گفت: از بانک‌ها برای وصول مطالباتشان از افرادی که به نام تولید وام گرفتند و در دیگر زمینه‌ها هزینه کردند حمایت می شود و همچنین  اموال و املاک راکد بانک‌ها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود .

استاندار یزد اظهار کرد: شعبه های بانکی که اقساط تسهیلات قرض الحسنه‌ که قرار بود به مدت سه ماه از سوی بانک‌ها برداشت نشود را برداشت کردند هرچه سریع‌تر آن را به حساب افراد بازگرداند.

در این نشست همچنین سرپرستان بانک‌های عامل استان با تشریح برنامه‌های خود در سال جهش تولید بر حمایت از کسب و کارهای زیانده در زمان کرونا تاکید کردند. 

در حال حاضر ۱۷ بانک زیرمجموعه شورای هماهنگی بانک‌های یزد هستند و  با بیش از ۴۰۰ شعبه در استان، تا پایان مهرماه سال ۹۸، ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.