به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ظهر امروز در بازدید از یکی از کارگاه‌های خانگی تولید ماسک در یزد با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که از سوی افراد مختلف به ویژه بانوان در منازل برای تولید ماسک صورت گرفته است، اظهار داشت: در شرایطی که مردم همه کشورهای غرب به فکر خودشان هستند و کمتر کسی در اندیشه خدمت به دیگران است، در ایران بسیاری از مردم وقت و سرمایه خود را برای کمک به دیگران اختصاص می‌دهند.

وی عنوان کرد: این اقدام به واقع بسیار ارزشمند است که یک مادر یا همسر شهید منزل خود را برای دوخت ماسک و لباس مورد نیاز کادر پزشکی اختصاص دهند و دیگر بانوان محل هم با مراجعه به آنجا، اقدام به کمک در این کار خداپسندانه کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: این اقدام نشان از ایمانی است که در بین مردم ایران وجود دارد، فطرت خدایی ملت ما اجازه نمی‌دهد همچون غرب زندگی کنیم و نمی‌توانیم سختی دیگران به ویژه کادر درمانی را به دلیل کمبود امکانات ببینیم.

ناصری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید عنوان کرد: یکی از عرصه‌های بسیار مهمی که در کشور باید به آن پرداخته شود، بحث پوشاک است.

امام جمعه یزد ادامه داد: امروز متأسفانه بخش زیادی از بازار پوشاک کشور مربوط به کالاهای وارداتی و قاچاق است و به همین دلیل تولید داخلی با مشکل جدی مواجه شده است.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیزی از ورود قاچاق و کاهش واردات پوشاک گفت: اگر نمونه همین اقدامی که اکنون در ارتباط با تولید ماسک در گوشه و کنار کشور و به ویژه استان یزد رخ داده را در ارتباط با پوشاک انجام دهیم و کارگاه‌های خانگی به وجود آوریم، بخش زیادی از مشکل این صنعت در کشور برطرف می‌شود.

ناصری با بیان اینکه در طول سال مصرف پوشاک ایران به طور قطع از ۳۰۰ میلیون قطعه بیشتر است، گفت: در صورتی که بخواهیم تمام این پوشاک را در داخل کشور تولید کنیم، چندین میلیون فرصت شغلی جدید به وجود می‌آید و همین می‌تواند بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را رفع کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.