دکتر علی محمد عطابخش با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک و ضرر و زیان اقتصادی ناشی از آن افزود: همزمان با شیوع کرونا ۳۲۰ مهد کودک استان از ابتدای اسفندماه سال گذشته تعطیل شد و یکهزار و ۱۸۰ نفر بانوان شاغل در این مراکز بیکار شدند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی،  وی ادامه داد: ساختمان ۸۵ درصد ساختمان مهدهای کودک استان استیجاری است و با توجه به ناتوانی مسوولان مهدها برای پرداخت دستمزد، بیمه کارکنان شاغل در مهدها و هزینه اجاره بها، از تمام مالکان و خیران درخواست می شود با پیوستن به این پویش اولین یاریگران مهدهای کودک به منظور حفظ بقای  آنها در شرایط کنونی باشند.

عطابخش با بیان این‌که این پویش با کمک مهدها و کانون توسعه مهدهای استان در حال پیگیری است از رسانه‌ها خواست با پیوستن به پویش همدلی در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

وی اظهار کرد: بهزیستی استان یزد  با  حمایت از این پویش، با اهدای نشان «حامی کودک» و لوح تجلیل  از توجه و بخشش مشارکت کنندگان قدردانی می کند.

تعداد ۱۲ هزار کودک در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان یزد خدمات دریافت می کنند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه هفته گذشته تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.