سرهنگ رضا زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ،مجموع خودروهای مرکز استان را ۲۲۰ هزار دستگاه ذکر کرد و افزود: تردد خودرو با شماره سایر مناطق در بیشتر استان‌ ها مرسوم است و موضوع تازه‌ای نیست.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون با توجه به تصمیم مسوولان و مصوبه ستاد استانی، اجازه ورود خودروها با پلاک غیربومی به یزد ممنوع شد و این طرح همچنان ادامه دارد.

رییس راهور یزد با قدردانی از همکاری مردم با ماموران اظهار کرد: طرح گام به گام با پلیس در مبارزه و پیشگیری از کرونا با همکاری مردم تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

به گفته زارع برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و صیانت از سلامتی شهروندان به همکاری مردم با مسوولان و ماموران پلیس نیاز است .

در برخی کشورهای اروپایی از جمله در ایتالیا خودرو سایر مناطق این کشور تنها با شماره قبلی مدت ۶ ماه حق تردد در یک منطقه را دارد و پس از این مدت در صورت ادامه تردد، مالک آن باید شماره منطقه مورد نظر در خودرو خود نصب کند. 

همچنین سرتیپ محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی یزد پیشتر به ایرنا گفته بود: از ابتدای شروع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون توسط ماموران پلیس از ورود و خروج پنج هزار و ۵۲۶ دستگاه انواع خودرو به شهرهای استان جلوگیری شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفرجمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۱ شهر و حدود هزار روستای دارای سکنه است که ۸۷ درصد جمعیت آن در شهرها زندگی می کنند و حدود ۶۰ درصد جمعیت استان در شهر یزد حضور دارند. 

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) ۹۸ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

به گزارش ایرنا وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.