به گزارش روز دوشنبه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، «رضا کرمی محمدی» با بیان این خبر گفت: در اجرای تصمیات کارگروه مقابله با بیماری های واگیردار، سازمان مدیریت بحران شهر تهران نسبت به تامین ۲۲ هزار لیتر آب ژاول از پتروشیمی به منظور ضدعفونی کردن فضاهای عمومی، مثل ایستگاه های مترو، پایانه های مسافربری شرکت واحد و سایر فضاها که محل رفت و آمد شهروندان است اقدام کرده است.
وی افزود: این میزان آب ژاول (سدیم هیپوکلریت) به صورت هفتگی میان زیر مجموعه های شهرداری تهران از جمله سازمان بهشت زهرا (س)، سازمان آتش نشانی، شرکت واحد اتوبوس رانی، پایانه های مسافربری شرکت اتوبوس رانی، ایستگاه های مترو و غیره توزیع خواهد شد.

پیش از این رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از کمبود مواد ضدعفونی در پایتخت خبر داده بود.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در استان ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد.

شمار کل مبتلایان به این بیماری تا امروز ۸۹ هزار و ۸۰۶ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۵ هزار و ۶۳۲ نفر بهبود یافته اند و ۳ هزار و ۶۹ نفر نیز جان باخته اند.

ایران با یکهزار و ۵۰۱ ابتلا با ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته، چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با ۸۰ هزار و ۲۶ مورد، کره جنوبی با ۴ هزار و ۳۳۵ مورد و ایتالیا با یکهزار و ۷۰۴ مورد به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.