بهروزشهابی زاد روزشنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد شروع به کار برخی صنوف کم خظر شهرستان افزود: با توجه به تعداد بالای مبتلایان در این ۲ شهرستان، این تصمیمات به‌صورت جزیی تر ابلاغ شد.
این مسوول با بیان اینکه فهرست صنوف اعلام‌شده از سوی فرمانداری، می‌توانند با رعایت شرایط خاص بازگشایی شود تصریح کرد: بازگشایی واحدها پیش از مراجعه به سایت وزارت بهداشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و امضای تعهدنامه ممنوع است. 
‌شهابی زاد اظهارداشت:‌ خطر شیوع کرونا همچنان جدی است و بازگشایی برخی صنوف نباید این تصور اشتباه را ایجاد کند که شرایط به حالت عادی بازگشت.
‌وی با بیان اینکه نظر تخصصی کارشناسان بهداشت و درمان در اعلام صنوف مجاز و غیرمجاز برای فعالیت ملاک تصمیم‌گیری قرار گرفت، ادامه داد:‌ نظارت بر اجرای پروتکل‌ها توسط تیم مشترک بازرسی ادامه می‌یابد.

 همچنین فرمانداران اردکان و میبد ۲۱ فروردین ماه جاری در ویدئو کنفرانسی وضعیت بیماری کرونا را تشریح کردند.

به گفته فرماندار اردکان این شهرستان یکی از اولین مناطق استان بود که برخی شهروندان آن به کرونا مبتلا شدند و از مجموع ۶۰۳ فرد بستری،آزمایش ۲۱۱ نفراز لحاظ ابتلا به کرونا مثبت اعلام شد.

 شهابی زاد اجرای طرح غربالگری در مهمانشر اردکان را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود:  از مجموع افراد بستری ۲۸۹ نفر زن هستند  که از این تعداد ۲۳۰ نفر خانه دار بودند.

فرماندار میبد هم یادآور شد: در روزهای گذشته ستاد تعاون اجتماعی با محور خیران، هیات های مذهبی و اقشار مختلف تشکیل شد که در این مدت کم بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای کمک به اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شد لذا می‌طلبد در ایام پساکرونا افراد متضرر بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

حسین فلاح ادامه داد: همچنین آسیب شناسی انجام گیرد که به عنوان مثال برخی از بانک‌ها در میبد حبابی شیشه ای برای خود درست کردند و حتی پاسخگوی تلفن هم نیستند و برخی از آسیب‌ها باید اصلاح شود .

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ نفر در مرکز درمانی شهرستان بستری هستد و ۲۶ نفر هم فوت کردند.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) ۹۸ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

به گزارش ایرنا وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روزجمعه  اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز( ۲۲ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۹۷۲  بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد:  روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته که تاکنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۶۹ تن از بیماران در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: روند صعودی بهبود یافتگان همچنان با شیب قابل قبولی ادامه دارد و  روند فوت ناشی از کرونا کاهش نسبی دارد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.