سرهنگ حسین زارع کمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان مواد برای پیشگیری از ویروس کرونا در اختیار بیمارستان شهید صدوقی (ره) یزد قرار گرفت.

وی ادامه داد: ضدعفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و برپایی چهار نقاهتگاه ویژه بهبود یافتگان کرونایی از دیگر اقدام‌های مهم سپاه الغدیر یزد در این مدت است.

جانشین سپاه الغدیر اظهار کرد: توسط کارگروه رصد و پایش استان تاکنون ۵۰ هزار عدد ماسک، ۲۵ هزار لیتر الکل، ۱۷۰ هزار جفت انواع دستکش و ۱۰ تن مواد شوینده غیراستاندارد کشف شد.

زارع کمالی گفت: با همکاری مردم، تلاش نیروهای سپاه و بسیج رصد و پایش اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها و مردم در یزد و ۹ شهرستان‌ دیگر در سطح بازار ادامه دارد و مواد کشف شده طبق مقررات  به دستگاه‌های مربوطه تحویل شد.

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) ۹۸ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

به گزارش ایرنا وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز  اعلام کرد: تاکنون ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر در ایران  به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۲۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به سه هزار و ۹۹۳  نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس گزارش ها بیش از۹۰ آزمایشگاه در دانشگاه های علوم پزشکی  هزار و ۹۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.

وی گفت:  تا کنون ۲۹ هزار و ۸۱۲ بیمار، از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید تحت مراقبت قرار دارند که  تا کنون ۲۲۰ هزار و ۹۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.