محمد کاظمی نسب عصر سه شنبه در حاشیه بازدید امام جمعه و جمعی از مسوولان شهرستان از روند تکمیل بزرگترین واحد تولید فراورده های لبنی در حال ساخت شهرستان به ایرنا افزود: با تکمیل این واحد که با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سوی بخش خصوصی در دست اجراست ، می‌تواند زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کند .

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه هم اکنون روزانه ۴۰ تن شیر تولیدی شهرستان به دیگر نقاط کشور برای تبدیل فراوردهای لبنی عرضه می شود ، تصریح کرد: با تکمیل این  واحد فراورده لبنی خروج شیر از ابرکوه به صفر می رسد و علاوه بر آن روزانه ۱۰۰ تن شیر تولیدی استان یزد نیز  جذب این واحد  می شود.

وی با بیان اینکه ابرکوه ، ظرفیت هایی بالایی در پرورش گاوشیری با روش‌های نوین برای سرمایه گذاری و دامداری دارد ،  اظهارکرد: سال های گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان برای طرح های پرورش گاو شیری  و افزایش تولید شیر و فراورده های لبنی ، این امر تاثیر بسزایی در شکوفایی اقتصادی منطقه داشته است .

کاظمی نسب ، وجود دامداران پر تلاش و موفق را مهمترین عامل سرمایه های توسعه و اشتغال و افزایش فراوده های دامی در منطقه بیان کرد و بر همکاری با تولیدکنندگان فراورده‌های لبنی و دامی تاکید کرد.

رییس کارگروه اشتغال ابرکوه با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گذاری شد ، گفت : تمام مسوولان اجرایی باید برای تحقق جهش تولید ، کار آفرینان را در بخش های مختلف حمایت کنند.

مسوولان کارآفرینان را حمایت کنند

همچنین رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: مسوولان در سال جهش تولید ، برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال با تامین تسهیلات کارآفرینان را حمایت کنند .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با  قدردانی از حجت احمدی کارآفرین پرتلاش شهرستان که توانست با ایجاد در سه واحد تولید زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کند ، افزود:  تکمیل واحد فراورده لبنی در دست ساخت می تواند یکی از نمادهای بزرگ خدمت رسانی در عرصه اقتصادی برای استان یزد باشد.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: کار آفرینان با مدیریت جهادی، با تکیه بر فناوری روز برای تحقق اهداف جهش تولید تلاش کنند.

بهره برداری از بزرگترین واحدهای تولید لبنی استان یزد

همچنین به گفته کارآفرین نمونه ابرکوه در صورت پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال وام از سوی بانک‌های عامل برای تکمیل خط تولید واحد فراوری لبنی در حال ساخت شهرستان ،روزانه ۲۰۰ تن شیر دامداران استان یزد جمع آوری و فراوری می‌شود .

حجت احمدی افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع با ۹ هزار متر مربع زیربنا و با ۷۰ درصد پیشرفت کار در دست ساخت است.

وی اظهار کرد: برای ساخت این واحد، پس از افتتاح که یکی از بزرگترین واحدهای تولید محصول لبنی استان یزد است  ، تاکنون افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شد و برای تکمیل آن ۱۵۰ میلیارد نیاز است که امیدواریم باحمایت مسوولان در سال جاری با تامین ۱۰۰ میلیاد ریال آن در مرحله بهره برداری شود .

این سرمایه گذار بخش خصوصی در ادامه با اشاره به اینکه، ظرفیت واحد یادشده در زمان بهره برداری ۲۰۰ تن شیر در روز است، خاطرنشان کرد که این میزان شیر به شیرخشک ، پودر آب‌پنیر ، انواع پنیر فرآوری تبدیل و پس از افتتاح خط تولید آن زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می شود.

پرداخت تسهیلات هفت درصد برای شهرهای کمتر برخوردار

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد اسفند ماه پارسال در بازدید از این پروژه به ایرنا گفته بود: برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز این واحد تولیدی نیمه تمام پیگیر کارها خواهیم بود.

سید جمال سجادی پور ضمن قدردانی از تلاش این سرمایه گذار که در سه بخش تولیدی ابرکوه به عنوان شهرستان کمتر برخوردار استان فعالیت دارد، افزود: پرداخت تسهیلات هفت درصد برای شهرهای کمتر برخوردار و ۹ درصد برای شهرهای برخوردار به متقاضیان تولید و پرورش گاو شیری و پرورش گوسفند با ۲ بار زایمان در سال و آن هم چند قلوزایی فراهم است و محدویتی در پرداخت وام از سوی بانک های عامل وجود ندارد.

وی ادامه داد: آقای احمدی به عنوان یکی از تلاشگران بخش اقتصادی هم اکنون در۲ واحد تولیدی فراورده لبنی و ماشین آلات بسته بندی صنایع غذایی فعالیت دارد .

سجادی پور تصریح کرد: این کارشناس اقتصادی در عرصه تولید و اشتغال توانست، تاکنون زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را مستقیم و ۵۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم در این ۲ واحد فراهم کند.

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به تولید روزانه ۷۷۲ تن شیرخام از ۱۴۰ هزار راس گاو شیری تاکید کرد: ۴۲۰ تن آن به عنوان مازاد بر نیاز این فراورده به بازار مصرف سایر استان‌ها عرضه می‌شود.

افزایش تولید روزانه ۷۰تن شیر در ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه هم گفت: با پرداخت تسهیلات به متقاضیان در سال گذشته و بهره برداری از طرح‌های پرورش گاو شیری در سال جاری ، تولید روزانه شیر در این شهرستان به ۷۰ تن افزایش یافت.

مهدی غیب‌ الهی با بیان اینکه این میزان نسبت به پارسال ۲۰ تن افزایش دارد ، افزود: پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به هشت دامدار، در تولید شیر بسیار تاثیر گذار بود.

وی اظهار کرد: اقدامات لازم برای بهره برداری ۲ واحد پرورش گاو شیری به ظرفیت ۵۰۰ راس نیز هم اکنون در حال انجام است که با راه اندازی این واحدها، تولید روزانه شیر  به ۱۰۰ تن قابل افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه بیان کرد: این شهرستان  رتبه دوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و دامداران سالانه ۱۶۰ هزار تن فراورده‌های مختلف دامی و لبنی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

هم‌اکنون ۶۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه‌صنعتی در ابرکوه فعال است که نه‌تنها بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری، بلکه برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار را فراهم کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.