محمد رزم شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان بیان کرد: امروز کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و در این راستا باید تصمیات جهادی اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: قوانین و مجوزهای مختلف از طرف مراجع تصمیم گیر دستاویزهایی است که برای حمایت از تولید و سرمایه گذاران وضع شده است و اگرچه بانک ها مدافع سرمایه خود هستند اما هدف همه رونق اقتصادی است.

رزم ادامه داد: شعارهای اساسی و راهبردی مقام معظم رهبری از سال های پیش در خصوص اقتصاد مقاومتی تبیین شده است و باید بصورت جدی به این امر کمک کرد.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه نباید واحدهای فعال و نیمه فعال استان تعطیل شوند، اضافه کرد: این واحدها  نیازمند حمایت های اقتصادی هستند و تمام تصمیمات استان باید منجر به حمایت و تقویت این واحدها باشد.

وی با بیان اینکه بنا بر مر قانون باید از واحدهای تولیدی استان حمایت کرد، اظهار داشت: شعب ویژه اقتصادی، شعب دادگاه کیفری ۲ و شعب ویژه دادسرا باید در هر شهرستانی راه اندازی شود و اختلافات اقتصادی در استان برطرف شود.

رزم ادامه داد: قاضی مربوطه و فعال اقتصادی و ادارات اجرایی مخاطب در جلسه حاضر شوند و دلایل طرفین بررسی می شود.

وی عنوان کرد: در این راستا جهت تعیین  شعب ویژه اقتصادی تفاهم نامه ای بین شوراهای حل اختلاف و صنعت و معدن و تجارت منعقد شده است و شعب ویژه حل اختلاف در خرم آباد، بروجرد،  الیگودرز ، ازنا، دورود، دوره چگنی تشکیل می شود.

رییس کل دادگستری لرستان گفت: در قراردادهای بانکی و تخصیص وام و سپردن تسهیلات در زمان اختلاف شورای حل اختلاف باید بتواند حکم صادر کند.

وی افزود: در این شورا از توانمندی های کارشناسان خبره و صنعتگران استفاده می شود تا فصل خصومت واحدهای اقتصادی استان و  از تعطیلی آنها و اطاله دادرسی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه دغدغه مردم، مقام معظم رهبری و مسولان بیکاری جوانان است، یادآور شد: ریشه اصلی اغتشاشات و مشکلات بیکاری جوانان است و مبنای اصلی بحران های اجتماعی که منجر به مسایل امنیتی می شود بیکاری است.

وی با بیان اینکه اکنون مشکل بیکاری به درون جامعه تحصیلکرده رخنه کرده است، افزود: حتی افراد دارای تحصیلات تکمیلی با مشکل بیکاری مواجه هستند که این مشکل باید ریشه یابی و برطرف شود.

رزم برلزوم برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت و عزم مسوولان برای رفع این مشکل تاکید کرد و اظهار داشت: امید است برنامه ها و راهکارهای تاثیرگذاری در این راستا در سطح جامعه عملیاتی شود.

وی ادامه داد: در این راستا تمام قوانین و بخشنامه ها بیانگر حمایت از بخش های اقتصادی است و بانک ها و دستگاه های مربوطه باید بر این مهم و تقویت بخش خصوصی برای ایجاد زمینه اشتغال توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان را برسرعت به سمت آسیب های اجتماعی و جرایم متعدد کیفری می کشاند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری جلسات آسیب های اجتماعی را پیگیری می کنند و این در حالی است که بیکاری دشمن کشور ما است.

رزم با بیان اینکه بیکاری به خانه و کاشانه ایران وارد شده است، تاکید کرد : بخش خصوصی و دولتی باید برای ریشه کنی این موضوع نهایت تلاش را به کار گیرند.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در طی سالیان گذشته شعارهای نوروزی و رهنمودهای  مقام معظم رهبری بر امر حمایت تولید و رونق تولید تاکید داشته است،  گفت: ۱۰ کمسیون های مجلس مسایل اقتصادی را پیگیری می کنند و این حکایت از اهمیت موضوع اقتصادی در جامعه دارد و باید در این راستا اهتمام لازم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.